I. POSTACIE
1.1. PODSTAWOWE ZASADY DOT. POSTACI
a) Zakazuje się nijaczenia postaci, w tym ich charakteru, cech rdzennych i innych aspektów, których zmiana jest niemożliwa. Niektóre elementy mogą się zmienić przez silne działania In Character.
b) Tworzenie postaci, które są wiernymi kopiami innych jest niedozwolone. Dotyczy to również działania jednej postaci na korzyść drugiej, w przypadku, gdy obiema steruje jedna osoba.
c) W przypadku nadania zasadnej banicji permanentnej, gracz traci prawo do posiadanych przez niego postaci wraz z ich dobytkiem.
d) Zabrania się odgrywania akcji na innej postaci, niż tej, której akcja dotyczy (tj: nie mogę zalogować się na postać A z powodów IC/bana, więc wejdę na postać B, by odegrać akcję z postaci A).
1.2. TYPY POSTACI
Wymienia się następujące typy postaci:
Standardowe - zwykłe postacie, które tworzymy poprzez napisanie karty postaci na forum.
Tymczasowe - postacie, które mają swoją datę ważności. W zamian mają większe możliwości bez potrzeby ubiegania się o osobne zgody. Aby utworzyć taką postać, należy zapoznać się z wątkiem o postaciach tymczasowych.
Inspirowane - postacie tworzone przez moderację, aczkolwiek tylko w pewnej części. Brakujące wątki ma dopełnić gracz. Otrzymuje za to HPP. Aby grać taką postacią, należy zapoznać się z wątkiem o postaciach inspirowanych.
1.3. LIMIT POSTACI
a) Każdy gracz ma prawo do czterech kont postaci standardowych + dodatkowy slot na darmową postać stworzenia.
b) Do limitu nie zaliczają się postaci:
c) W momencie śmierci postaci, jej archiwizacji lub przekazania innemu graczowi, zwalnia się slot na nową postać. W wypadku dodatkowego slotu na postać stworzenia, po jego śmierci możemy stworzyć na jego miejsce tylko nową postać stworzenia.
d) Aby posiadać więcej postaci niż przewiduje limit, należy zakupić nowy slot za 20 000 HPP. W tym celu należy na forum napisać kartę postaci, w której zaznacza się chęć zakupu slota.
e) Slot na nową postać jest permanentny.
f) W przypadku wielokrotnych incydentów z łamaniem regulaminu przez gracza, administracja ma prawo ograniczyć ilość odgrywanych przez niego postaci.
1.4. WCIELENIA POSTACI
Postać gracza może być:
a) Człowiekiem:
Dzieckiem [wiek 0-10] - postacią, która nie poszła jeszcze do Hogwartu. Tworząc postać dziecka, należy zapoznać się z postanowieniem #3;
Uczniem [wiek 11-17] - postacią uczęszczającą do Hogwartu (1 OOC, 2 OOC, 3 OOC);
Dorosłym [wiek 17+] - postacią, która jest pełnoletnia i przebywa w “świecie dorosłych”;
Charłakiem [dziecko poza Hogwartem lub dorosły] - postacią o pochodzeniu magicznym, która jednak nie posiada zdolności czarowania.
b) Goblinem (również dzieckiem, uczniem lub dorosłym). Wszelkie reguły dotyczące ludzi odnoszą się również do goblinów, pół-goblinów czy ćwierć-goblinów. Nie jest tu wymagana zapłata HPP tak jak w wypadku innych stworzeń magicznych.
c) Magicznym stworzeniem (wymagana jest zapłata HPP - należy zapoznać się z wątkiem Koszt stworzenia magicznego);
d) Mieszanką człowieka z magicznym stworzeniem (wymagana jest zgoda Opiekuna Stworzeń, a w przypadku dziedziczenia informacja na panel - wtedy Opiekun decyduje, czy gen przeszedł na potomka) - w wieku dziecka, ucznia lub dorosłego, tak jak w wypadku człowieka;
e) Duchem (wymagana jest zgoda Opiekuna Stworzeń):
1.5. STATUS KRWI POSTACI
Postać może mieć trzy następujące statusy krwi:
a) Mugolak;
b) Półkrwi;
c) Czystej krwi - aby utworzyć postać z takim statusem krwi, należy zapoznać się z postanowieniem #2.
1.6. KARTY POSTACI
a) Tworząc kartę postaci, gracz akceptuje Regulamin kart postaci.
b) Każda nowa, standardowa postać musi mieć swoją kartę postaci wrzuconą na forum - nie funkcjonują już tzw. “podania przez panel” (dotyczy tylko postaci standardowych).
c) Gracze posiadający zgodę na postać tymczasową lub inspirowaną nie muszą publikować karty postaci na forum.
d) Karta postaci musi być zgodna fabularnie z kanonem i mechaniką serwera oraz zawierać podstawowe informacje wraz z pomysłem na prowadzenie postaci.
e) Za informacje zawarte w karcie postaci odpowiada jej właściciel.
f) Zależnie od typu postaci, jej kartę weryfikuje: Weryfikator, Opiekun Weryfikatorów oraz każdy inny Moderator. Osoba z wyższą rangą ma prawo zmienić decyzję Weryfikatora, jeśli zachodzi taka potrzeba.
1.7. ARCHIWIZACJA POSTACI
a) Archiwizacja to pozbywanie się jednej z aktywnych postaci w celu zwolnienia zajętego slotu.
b) Aby zarchiwizować postać, należy być zalogowanym na serwerze i użyć komendy /archiwizacja <powód>.
c) Koszt archiwizacji to 250 HPP.
d) Nadużywanie komendy /archiwizacja lub archiwizacja postaci bez podania żadnego konkretnego powodu może skutkować miesięczną blokadą na tworzenie postaci.
e) W momencie archiwizacji postaci, znika ona z rozgrywki. Nie oznacza to, że postać nie żyje. Jest dozwolone nakreślić zarys dziejów postaci podczas archiwizacji, aczkolwiek nie może ona niczego wtedy zyskać. Zabronione jest również odgrywanie jakichkolwiek interakcji z innymi graczami przez czaty tekstowe.
f) Archiwizacja może zostać wymuszona na nieaktywnym graczu posiadającego określony genetyk (regulowane przez punkt 3.6. SLOTY
).
g) W wypadku nieprzemyślanej archiwizacji, jest możliwość jej cofnięcia poprzez dearchiwizację.
1.8. DEARCHIWIZACJA POSTACI
a) Dearchiwizacja to proces odzyskania postaci zarchiwizowanej.
b) Dearchiwizacja następuje poprzez napisanie zgody na panel ogólny według wzoru.
c) W wypadku braku wolnych slotów na postać, dearchiwizacja nie może nastąpić.
d) Istnieje możliwość wykupu dodatkowego miejsca za 20 000 HPP, aby umożliwić powrót swojej dearchiwizowanej postaci w wypadku braku wolnych slotów. Należy ten fakt zaznaczyć w zgodzie.
e) Opiekun Ogólny może nie zaakceptować zgody o dearchiwizację postaci, gdy gracz nadużywa opcji archiwizacji.
f) Po dearchiwizacji postaci odblokowane zostają wszelkie możliwości, które były niemożliwe do wykonania podczas archiwizacji.
1.9. PRZEKAZANIE POSTACI
a) Przekazanie postaci to dobrowolne oddanie innemu graczowi kontroli nad swoją postacią. Gracz przekazujący musi wpierw wyrazić na to zgodę.
b) Przekazanie postaci należy zgłosić na panelu ogólnym według wzoru.
c) Jeśli gracz przejmujący postać życzy sobie grać na nowym koncie z nowym nickiem, powinien to zaznaczyć w zgodzie wraz z uzasadnieniem. Może również poprosić o przeniesienie itemów, które postać posiadała w ekwipunku.
d) Koszt transferu wynosi 2000 HPP po każdej ze stron, czyli łącznie 4000 HPP. Istnieje możliwość, aby to jedna osoba zapłaciła za całość.
e) Aby móc przekazać postać, drugi gracz musi mieć wolny slot na postać.
f) W momencie transferu przekazującemu zwalnia się slot na postać.
g) W momencie transferu przekazujący zrzeka się wszystkich praw do postaci, którą przekazał.
h) Po zaakceptowaniu zgody na przekazanie postaci należy zgłosić się do jakiegokolwiek Moderatora, który zabierze należne HPP oraz wykona wszystkie procedury dotyczące konta.
i) W wypadku chęci ponownego transferu tej samej postaci do jego pierwotnego właściciela, procedura wygląda identycznie.
1.10. POWRÓT DO POSTACI PO NIEAKTYWNOŚCI
W wypadku, gdy gracz wraca do gry po nieobecności, ma do wyboru:
a) Kontynuować grę na postaci:
Gracz decyduje o tym, co się działo z jego postacią w świecie IC podczas nieobecności na serwerze oraz o tym, w jaki sposób chce wrócić do rozgrywki;
Administracja nie ponosi odpowiedzialności za straty gracza w trakcie jego nieobecności, spowodowane zmianami serwerowymi.
Graczowi przysługuje prawo do dopasowania odpowiedniej rangi zgodnej z wiekiem i statusem społecznym jego postaci. Chęć zmiany rangi należy zgłosić na /helpop.
W wypadku, gdy gracz na postaci ucznia przegapił jeden rok szkolny IC, a chce wrócić do gry w następnej klasie, to uznaje się, że jego postać zdała z samymi ocenami Okropnymi.
W wypadku, gdy gracz przegapił parę lat IC (z powodów OOC) i jego postać powinna już być Dorosła (i gracz życzy sobie grać sobie jako Dorosły), to może przydzielić swojej postaci oceny z egzaminów OWTM i SUM tak, jak w wypadku tworzenia postaci Dorosłej od początku (należy zapoznać się ze wzorem karty postaci dorosłej).
Gracz posiadający niektóre przedmioty istotne dla rozgrywki, może je stracić podczas swojej nieobecności na serwerze (regulowane przez punkt 2.7 PRZEDMIOTY
).
Gracz nieaktywny, posiadający niektóre genetyki/umiejętności może je utracić/zapomnieć w celu zwolnienia slotu aktywnym graczom (regulowane przez punkt 3.5 SLOTY
).
Bardziej skomplikowane sytuacje z powrotami należy ustalać indywidualnie z Opiekunem Ogólnym.
b) Zarchiwizować postać - rozpatrywane tak jak w pozostałych przypadkach.
1.11. ŚMIERĆ I TRWAŁE USZKODZENIA POSTACI
a) Trwałe uszkodzenie postaci to poważne zranienie ciała postaci, którego nie da się ot tak zregenerować (np. urwana ręka, noga, wydłubane oko etc.).
b) CK (“Character Kill”) rozumie się jako zabójstwo postaci.
c) Aby zabić lub trwale uszkodzić postać drugiego gracza, należy otrzymać zgodę poprzez jeden z trzech sposobów:
napisać zgodę na panel ogólny według wzoru. W wypadku akceptacji takiej zgody, gracz zobowiązany jest do poinformowania właściciela postaci, na której zabicie otrzymał zgodę, o fakcie jej posiadania, aby umożliwić mu samoobronę;
otrzymać zgodę od gracza, którego postać gracz chce zabić/trwale uszkodzić - w trakcie akcji można wprost zapytać drugiego gracza: “\*\*Czy wyrażasz zgodę na CK/trwałe uszkodzenie Twojej postaci?\*\*”.
napisać spontaniczną zgodę na /helpop w trakcie akcji - gdy druga strona nie wyraziła zgody, a gracz wciąż uważa, że w określonych okolicznościach mogło nastąpić CK lub trwałe uszkodzenie postaci, gracz może zgłosić się na /helpop z opisem sytuacji oraz powodami dla popełnienia CK/trwałych uszkodzeń. Wtedy moderacja rozpatruje sprawę i decyduje o zakończeniu akcji. W wypadku akceptacji takiej zgody, gracz zobowiązany jest do poinformowania właściciela postaci, na której zabicie/trwałe uszkodzenie otrzymał zgodę, o fakcie jej posiadania, aby umożliwić mu samoobronę.
d) Uzyskana zgoda na CK/trwałe uszkodzenie ma ważność 7 dni, naliczanych podczas obecności obojga zainteresowanych graczy (sprawcy i ofiary) na serwerze, a nie od daty zaakceptowania zgody. Można zwiększyć termin wykonania akcji kilkukrotnie na prośbę gracza.
e) Zgoda na CK/trwałe uszkodzenie dotyczy tego, na co gracz umówił się z poszkodowanym lub administracją serwera.
f) Wymuszanie, podpuszczanie, oszukiwanie i celowe wprowadzanie w błąd gracza, który chce wydać komuś zgodę na CK lub trwałe uszkodzenie swojej postaci jest surowo karane.
g) Wszystkie błędy oraz wątpliwości w akcjach CK/trwałych uszkodzeń rozpatrywane są na korzyść poszkodowanego.
h) Zgoda na CK/trwałe uszkodzenia w razie konieczności może być ograniczona czasowo lub cofnięta przez moderację.
i) W każdym wypadku zgoda na CK lub trwałe jest **obopólna**. Obydwie strony zyskują zgody na zabójstwo/trwałe uszkodzenie swojego przeciwnika.
j) W przypadku zabójstwa lub trwałego uszkodzenia postaci stworzenia:
- w wypadku stworzeń klasyfikowanych jako X, XX, XXX oraz niegroźnych zwierząt niemagicznych, zgodę na CK/trwałe należy uzyskać wg sposobu drugiego lub trzeciego (zgoda od gracza/napisanie na /helpop z powodami i opisem sytuacji). Zgoda ta jest obopólna. Natomiast stworzenie samo z siebie nie może ubiegać się o CK/trwałe czarodzieja.
- w wypadku stworzeń klasyfikowanych jako XXXX, XXXXX, Istot (takich jak np. Wile, Centaury) oraz niebezpiecznych zwierząt niemagicznych wydawana jest automatyczna zgoda na wbicie trwałych w momencie, gdy dany gracz został sprowokowany. Jeśli któryś gracz pragnie zabić tego drugiego w wyniku wspomnianej wcześniej prowokacji, zgodę na CK należy uzyskać wg sposobu drugiego lub trzeciego (zgoda od gracza/napisanie na /helpop z powodami i opisem sytuacji). Zgoda ta jest obopólna.
- Powyższe zasady dotyczą również sytuacji, gdy jedno stworzenie atakuje drugie.
k) Zakazuje się uśmiercania postaci, których nie ma na serwerze Minecraft/nie mogących brać czynnego udziału w akcji Roleplay.
l) Zgodnie z Systemem moralności, rozpoznawalności i sławy, postaci z określoną moralnością obowiązują pewne ograniczenia lub przywileje związane z wbijaniem CK/trwałych.
m) Zgoda na CK/trwałe jest akceptowana automatycznie wraz z momentem wejścia na następujące tereny:
Zakazany Las - CK;
3 piętro Hogwartu - CK;
Departament Tajemnic (w przypadku złych zamiarów) - CK;
Azkaban - CK;
Komnata Tajemnic - CK;
Bank Gringotta (nieuprawnione wejście) - CK;
Ulica Śmiertelnego Nokturnu - trwałe;
Rezerwat Smoków - CK lub trwałe;
i wszystkie pozostałe lokacje, które są oznaczone odpowiednią informacją od moderacji o możliwości uzyskania CK.
Ponadto, CK jest automatycznie akceptowanie, gdy gracz posiada Insygnia Śmierci (od tego, kto dowie się o posiadaniu tych artefaktów) lub posiada cechę za HPP “Oszukać przeznaczenie” (od moderacji).
n) Nie można przebywać w ww. miejscach bez informowania moderacji. Istnieją dwa wyjątki od tej reguły:
W wypadku Ulicy Śmiertelnego Nokturnu, ta zasada dotyczy jedynie postaci dzieci, uczniów oraz osób z zamiarem dokonania przestępstwa;
W wypadku Rezerwatu Smoków, ta zasada nie dotyczy pracowników oraz osób upoważnionych przez właścicieli do wkroczenia na teren Rezerwatu.
o) Moderacja zastrzega sobie prawo do odegrania stosownej akcji w danej lokacji w związku z wejściem gracza na zagrożony teren.
p) Zlecenie zabójstwa innej osobie jest możliwe za zgodą wszystkich stron oraz w wypadku wyraźnego zaznaczenia tego w zgodzie na CK. W takim wypadku zarówno zlecający, jak i zabójca również wyrażają zgodę na CK swoich postaci od swojej potencjalnej ofiary.
q) Doprowadzenie do samobójstwa swojej własnej postaci nie wymaga zgody na CK, aczkolwiek zabijanie jej bez żadnego konkretnego powodu może skutkować blokadą na tworzenie nowych postaci na dwa miesiące.
r) Wbicie trwałego uszkodzenia własnej postaci wymaga zgody tak jak w przypadku wbijania go innej osobie.
s) Istnieje możliwość apelacji od CK swojej postaci. Apelacja od CK jest regulowana przez postanowienie #10.
t) Upublicznianie CK swojej postaci jest równe z zaakceptowaniem wydarzeń przez gracza oraz rezygnacją z możliwości składania apelacji (zgodnie z postanowieniem #10).
u) Właścicielowi postaci z dłuższym stażem na serwerze, która dostała CK, przysługuje rekompensata w postaci indywidualnie określonej liczby HPP w zależności od stopnia rozwoju postaci.
1.12. NAZWISKA KANONICZNE
Postać, którą tworzymy, może mieć jedno z nazwisk kanonicznych.
a) O zgodę na nazwisko kanoniczne należy się ubiegać na panelu ogólnym według wzoru.
b) Przed napisaniem zgody o nazwisko kanoniczne, należy wybrać takie, które nie znajduje się w spisie nazwisk kanonicznych i serwerowych.
c) Zgody na nazwiska kanoniczne będą wydawane jedynie aktywnym graczom o małej karalności.
d) Rozgrywka osób posiadających nazwiska kanoniczne będzie monitorowana i w przypadku nijaczenia postaci, konto zostanie odebrane.
1.13. POUFNE INFORMACJE
a) Gracz odpowiada za poufność informacji o swojej postaci.
b) Administracja nie karze graczy za “zdradzanie mk”, chyba że informacje nt. konta innego gracza zostały uzyskane nielegalnie (np. poprzez Bug Abusing).
c) Nową postać należy stworzyć na swoim koncie. Zabronione jest tworzenie nowego konta na forum specjalnie pod multikonto, zgodnie z Regulaminem serwisu Hapel.pl, rozdział IV “Warunki oraz zasady rejestracji”, podpunkt 5.
d) Karę za zdradzanie MK graczy może otrzymać jedynie moderacja serwera.
e) Rozpowszechnianie informacji nt. uzyskanej zgody przez innego gracza nie jest karane, chyba że dochodzi przez niego do MG lub informacje te są uzyskane poprzez Bug Abusing.
1.14. POSTACI I WYDARZENIA IC
a) Postać IC jest to postać, która nie jest sterowana przez żadnego gracza, nie ma swojego własnego konta ani nickname’u.
b) Zgodnie z postanowieniem #1, zakazane jest wykorzystywanie postaci IC do korzyści własnych.
c) Zezwala się graczom do odgrywania nieistotnych postaci IC, na przykład małych zwierząt, losowych przechodniów, sprzedawcy w sklepie itd.
d) Postać IC w sytuacji zagrożenia ucieka, aby schronić się w bezpiecznym miejscu.
e) Postać IC nie informuje nikogo w IC o akcjach graczy, chyba że pełni funkcję strażnika w danej lokacji (postaci IC w ruchomych portretach są wyjątkiem i nie mogą spełniać funkcji monitoringu). Jedynie administracja w specjalnych wypadkach ma prawo użyć postaci IC w takim celu.
f) Postaci IC (w tym skrzatów, również odgrywanych przez graczy) nie mogą stanowić narzędzia do unikania istotnych dla rozgrywki akcji.
g) Częściowe prawo do odgrywania postaci niegranych posiadają narratorzy, zakazane jest im jednak bez zgody członków ekipy w jakikolwiek sposób przy ich pomocy wpływać na poprawę sytuacji gracza.
h) Członek administracji może w każdej chwili wcielić się w daną postać IC, jeśli istnieje taka potrzeba.
i) Wydarzenie nieodgrywane rozumie się jako zdarzenie IC, którego gracz nie odgrywał na serwerze.
j) Podobnie jak z postaciami niegranymi, tak i wydarzenia nieodgrywane nie mogą dać graczowi żadnej korzyści (np. uczęszczanie do innej szkoły magii niż Hogwart czy wakacje IC).
k) Wydarzenia IC nie mogą wiązać się z większymi akcjami odgrywanymi na serwerze - stanowią jedynie nieistotne tło historii. Takie wydarzenia mogą dotyczyć tylko i wyłącznie postaci, o której mowa (chyba że inni gracze zgadzają się na uczestnictwo ich postaci w takich zdarzeniach).
1.15. NPC
a) NPC jest androidem, który służy do ułatwienia gry na serwerze, w szczególności w miejscach typu sklep.
b) Zgodnie z postanowieniem #1, zakazane jest wykorzystywanie NPC do korzyści własnych.
c) NPC nie ma wpływu na rozgrywkę IC, a w sytuacji zagrożenia ucieka, aby schronić się w bezpiecznym miejscu.
d) NPC nie informuje nikogo w IC o sprawach akcji prowadzonych przez graczy, chyba że pełni funkcję strażnika w danej lokacji. Jedynie administracja w specjalnych wypadkach ma prawo użyć NPC w takim celu.
e) NPC nie pełni funkcji inwentarza/zamiennika plecaka.
f) Gracz-przedsiębiorca może skorzystać z NPC w swojej firmie. NPC jest wtedy albo zatrudnioną postacią IC, albo odpowiednikiem gracza, który prowadzi biznes podczas nieobecności gracza na serwerze (należy zapoznać się z wątkiem Własny sprzedawca.
II. ROZGRYWKA
2.1. OGÓLNE ZASADY
a) Zabrania się:
b) Każda czynność wykonywana przez gracza OOC może zostać potraktowana jako czynność wykonywana IC (np. skakanie po stołach, bicie innych łapką, skakanie z dużych wysokości). Wyjątkiem jest używanie spelli OOC (chyba że gracz ich nadużywa, to wtedy można to potraktować jako czynność IC).
c) Transmisja na żywo rozgrywki na serwerze na platformach typu Discord, Twitch jest dozwolona, aczkolwiek ciężar odpowiedzialności za MG wywołane tym zdarzeniem bierze na siebie osoba prowadząca transmisję. Ponadto, należy poszanować prywatność akcji innych graczy w najbliższej okolicy.
d) Zakazuje się korzystania z usług serwisu Hapel.pl za pośrednictwem VPN'ów bez uzyskania zgody od ekipy serwera.
2.2. ZASADY KORZYSTANIA Z CZATU
a) Zabrania się łączenia czatu OOC z czatem IC.
b) Używanie emotikon niekonwertujących się na akcje na czacie IC jest niedozwolone.
c) Przeklinanie i obrażanie innych graczy na czacie OOC jest karane.
d) Spam ogółem jak i spam zgłoszeniami na /helpop są karane.
2.3. AKCJE
a) Odgrywane przez graczy akcje Roleplay nie mogą łamać polskiego prawa.
b) Zakazuje się opuszczania serwera Minecraft/AFK podczas trwania wzmożonej akcji Roleplay, której uczestnikiem jest postać gracza.
c) Zabronione jest posiadanie zbindowanych akcji Roleplay, których podmiotem jest postać innego gracza.
d) Akcja skierowana do innego gracza zawsze powinna zostawiać pole do reakcji. Należy również dopasować daną akcję do okoliczności.
e) Rozpoczynanie akcji wymagających opieki ekipy w godzinach późnonocnych (tj. po godzinie 22:00) jest możliwe tylko wtedy, gdy znajdzie się moderator, który podejmie się kontroli akcji o takiej porze. W przeciwnym wypadku akcję należy wstrzymać i dokończyć na drugi dzień. Do akcji wymagających opieki ekipy zaliczają się m.in. akcje CK ze zgodą od ekipy, próby porwania w publicznych miejscach, które mogą skutkować udziałem NPC itp.
f) Cofnięcie danej akcji rozumie się jako potraktowanie odegranej akcji jako nieważną, która nigdy nie miała miejsca. Cofanie akcji powinno być ograniczone do minimum.
g) Możliwe jest wycofanie nieistotnej akcji (tj.: niemającej znaczącego wpływu na rozgrywkę) za zgodą wszystkich jej uczestników. Jeśli liczba uczestników akcji przekracza 4 lub akcja w znacznym stopniu wpływa na rozgrywkę - wtedy decyzję o wycofaniu podejmuje administracja.
h) Wszystkie akcje Roleplay odgrywane muszą być na serwerze Minecraft. Odgrywanie ich na prywatnych komunikatorach nie będzie respektowane w przypadku zajścia jakiegokolwiek sporu.
i) Ustalanie akcji poprzez OOC jest dozwolone tylko wtedy, gdy nie dochodzi przez to do MG.
j) W zależności od danej czynności, akcję można wykonać “po kryjomu”, np. korzystając z komendy /s, ale tylko pod warunkiem, że akcja ta jest nieistotna dla rozgrywki oraz jej potencjalni świadkowie będą jej świadomi.
k) Akcje o charakterze przestępczym powinny spełniać 3 warunki:
- nie zaczynać się po godzinie 22:00 (podpunkt e)),
- odbywać się w asyście moderatora lub narratora,
- zostać uprzednio zgłoszone na /helpop.
l) Zasady akcji przestępczych dotyczących napadów na sklepy IC znajdują się w wątku System Napadów.
m) Spontaniczne akcje nadzorowane, w których bierze udział wiele osób, podlegając ograniczeniom nadanym przez moderatora nadzorującego. Domyślnie jest to ustalenie kolejności odgrywania akcji za pomocą komendy /kostki oraz limit 3-4 minut na wysłanie akcji. Jeśli gracz nie zmieści się w tym przedziale, to albo nie zareagował, albo reakcję może odegrać moderator. Osoba z ekipy, która bierze udział w takiej akcji, nie może jej nadzorować.
2.4. RACHUBA CZASU
a) Czas na serwerze rozdziela się na czas IC (dotyczący rozgrywki) oraz czas OOC (realny). Nie są one równomierne.
b) Pojęcie czasu na serwerze działa na zasadzie umowności, aczkolwiek należy przestrzegać przedstawionych niżej ogólnych widełek.
c) Aktualny kalendarz pokazujący czas w rozgrywce IC oraz inne ogólne informacje nt. czasu serwerowego znajdują się na serwerze Discord Hapel-IC na kanale #「⌛」czas-na-serwerze.
d) Rok na serwerze został pozbawiony liczby tysięcy oraz liczby setki - obowiązuje zapis bliżej nieokreślonego stulecia w postaci '91 zamiast 2091.
e) Ogólne przybliżone mierniki czasu IC:
2-3 dni OOC = tydzień IC;
1 tydzień OOC = 1 miesiąc IC;
3 miesiące OOC = rok szkolny w Hogwarcie, 2 lata w świecie dorosłych (wyznacznik dla całego świata IC);
Dni tygodnia OOC są takie same, jak dni tygodnia w IC (mamy dziś poniedziałek, to w rozgrywce również jest poniedziałek). Służą one również do orientacyjnego podziału miesiąca IC: poniedziałek-wtorek to początek miesiąca IC, środa-czwartek-piątek to środek miesiąca IC, a sobota-niedziela to końcówka miesiąca IC.
f) Dorastanie dzieci na serwerze reguluje postanowienie #3.
g) Czas dla uczniów Hogwartu:
Klasa 1 OOC - zawiera w sobie pierwszą (11 lat), drugą (12 lat) oraz trzecią (13 lat) klasę IC. W tej klasie zaczynamy swoją przygodę w Hogwarcie. Trwa trzy miesiące.
Klasa 2 OOC - zawiera w sobie czwartą (14 lat) i piątą (15 lat) klasę IC. Trwa trzy miesiące.
Klasa 3 OOC - zawiera w sobie szóstą (16 lat) i siódmą (17 lat) klasę IC.Trwa trzy miesiące.
h) Postacie dorosłe starzeją się o 2 lata wraz ze zmieniającym się rokiem szkolnym.
2.5. OBOWIĄZKOWE USTAWIENIA
Gracz obowiązkowo oraz adekwatnie do karty postaci powinien ustawić:
a) Skina - odpowiada on wyglądowi, który został opisany w karcie postaci. Ubiór postaci powinien być odwzorowany na skinie, samo odegranie posiadania danego stroju nie wystarczy (nie licząc oczywiście jakichś drobnych dodatków czy tymczasowych zmian w wyglądzie).
b) Skalę - powinna odpowiadać przedziałowi wiekowemu postaci, który wygląda następująco:
Małe stworzenia i dzieci poniżej piątego roku życia: 50%;
Dzieci w wieku od sześciu do dziesięciu lat: 51% - 55%;
1 OOC: 56% - 70%;
2 OOC: 71% - 85%;
3 OOC: 86% - 100%;
Dorosły: 85% - 120%;
Olbrzym i stworzenia podobnej wielkości: 140% - 150%.
c) Wiek - za pomocą komendy /wiek <wartość>. Przedstawiona wartość odpowiada temu, na jaki wiek postać wygląda, a nie jego rzeczywistej wartości.
d) Płeć - za pomocą komendy /plec. Jest to system binarny, zatem dotyczy płci przypisanej przy urodzeniu, a nie tożsamości płciowej danej postaci.
e) Moralność - za pomocą komendy /moralnosc (należy zapoznać się z Systemem moralności, rozpoznawalności i sławy).
f) Opis - za pomocą komendy /opis. Nie jest obowiązkowy, aczkolwiek gdy już istnieje, to powinien zawierać krótki opis i najważniejsze cechy postaci, które można zauważyć na pierwszy rzut oka.
2.6. CIĄŻA
a) Skrypt /ciaza to system służący do płodzenia postaci dzieci na serwerze. Prowadzi on graczy przez cały okres ciążowy, urealniając ten proces. Skryptowa ciąża trwa 1 miesiąc OOC.
b) Do korzystania ze skryptu zobowiązani są czystokrwiści gracze pragnący spłodzić czystokriwste dziecko oraz osoby z Nienaruszalnej Dziewiątki. Pozostali gracze powinni jedynie zgłosić zaistnienie ciąży do @Pimpek.
c) Nadużywanie tej komendy lub jej używanie nie w przeznaczonym do tego celu jest karalne.
d) Używanie tego skryptu do sztucznego rozpłodu rodów/rodzin jest karane.
e) Aby zastosować tę komendę, nie jest wymagana akcja współżycia, lecz przynajmniej jakakolwiek interakcja IC.
f) Ciąża z postacią IC jest możliwa, aczkolwiek nie w wypadku chęci spłodzenia dziecka czystokrwistego lub dziecka należącego do Nienaruszalnej Dziewiątki (zgodnie z postanowieniem #2).
g) Gracz powinien odgrywać ciążę zgodnie z wiekiem i stanem zdrowia swojej postaci, uwzględniając również wszystkie ryzyka płynące z ciąży.
h) O powikłaniach przed/po/w trakcie porodu i ewentualnej śmierci płodu/dziecka decyduje gracz odgrywający ciążę lub moderacja w szczególnych przypadkach.
i) Administracja ma prawo unieważnić ciążę, gdy gracze łamią regulamin serwera.
j) W wypadku problemów technicznych z działaniem skryptu /ciaza, gracz ma prawo samodzielnie ją odegrać. Należy wpierw jednak usterkę zgłosić. Jest to jedyny wyjątek, który pozwala na odgrywanie ciąży z pominięciem skryptu.
k) O tym, czy ciąża zaistniała, należy dowiedzieć się drogą IC.
2.7. PRZEDMIOTY
a) Na serwerze wyróżnia się przedmioty IC oraz przedmioty OOC.
b) Przedmioty IC, których używamy w akcjach, powinny odpowiadać stanowi rzeczywistemu naszego ekwipunku.
c) Przedmiot OOC to taki przedmiot, który nie znajduje się w rozgrywce. Należy przez to rozumieć wszelkie itemki z eventów OOC, których nie wykorzystujemy w akcjach.
d) Każdy przedmiot IC powinien posiadać opis, w przeciwnym wypadku będzie traktowany jako przedmiot OOC.
e) W przypadku, gdy przedmiot IC zostanie odebrany graczowi drogą IC, a ma w posiadaniu ten item, to ta osoba musi oddać także ten item.
f) Przechowywanie przedmiotów IC w enderchestach i innych miejscach stricte OOC jest niedozwolone.
g) Wszystkie przedmioty i pieniądze muszą być przekazywane drogą IC. Zabronione jest oddawanie itemków z powodów OOC.
h) Przekazywanie itemków i/lub pieniędzy pomiędzy swoimi postaciami jest zabronione.
i) Gracz nieaktywny od min. pół roku OOC, posiadający artefakty magiczne, takie jak np. Insygnia Śmierci, w wypadku, gdy nie poinformował administracji o swojej nieobecności, zrzeka się prawa do tych przedmiotów. Przedmioty te mogą wrócić do rozgrywki np. w postaci narracji kontrolowanej przez administrację.
j) Komenda /przedmiot służy do tworzenia prostych przedmiotów IC. Nadużywanie tej komendy lub używanie jej niezgodnie z przeznaczeniem jest karane.
k) Przedmiot stworzony za pomocą komendy /przedmiot oznaczony jest literą [P].
2.8. KOMENDY /SPRÓBUJ I /KOSTKI
a) Komendy /spróbuj oraz /kostki to skrypty umożliwiające wprowadzenie elementu losowości do rozgrywki. Służą one m.in. do wspomagania różnych systemów na serwerze, rozwiązywania sporów czy określenia szans na powodzenie danej akcji.
b) Wartość /spróbuj lub /kostki podczas danej akcji ustalają gracze pomiędzy sobą, a w wypadku sporu lub akcji istotnych dla rozgrywki - moderacja serwera.
c) Wartość danego /spróbuj lub /kostek może być również regulowana poprzez serwerowe systemy.
d) Bug Abusing tych komend jest surowo karany.
2.9. BUDOWANIE
a) Permisję do budowania na serwerze ma administracja, budowniczy oraz w wyjątkowych sytuacjach narratorzy.
b) Gracz może otrzymać pozwolenie do budowania na danym obszarze za pomocą komendy /budowanie.
c) Bug Abusing tej komendy jest surowo karany, tak samo jak oszukiwanie z wycenionymi projektami.
d) Budowniczy nie mogą być dodawani do regionów na mapie. Jedynym wyjątkiem jest ich własny warp budowniczych.
e) Budowle z mikrobloczków na małych powierzchniach powinny być ograniczone do minimum.
f) Samowolka budowlana może skutkować odebraniem uprawnień budowniczego oraz banem.
2.10. MIEJSCE ZAMIESZKANIA
a) Postaci mogą zamieszkiwać tereny wiosek magicznych wybudowanych na serwerze oraz w Londynie.
b) Miejsca, w których nie mogą zamieszkiwać postacie, to:
c) Moderatorem odpowiedzialnym za kontrolowanie istniejących/powstawanie nowych budynków jest @Pimpek.
d) Pozostałe zasady oraz informacje dotyczące miejsca zamieszkania regulują postanowienie #8 i postanowienie #9.
2.11. SAMODZIELNA NAUKA LATANIA
a) Samodzielną naukę rozumie się jako naukę:
bez wykwalifikowanej w zawodzie osoby,
z osobą bez kompetencji, lecz z pożądaną zdolnością,
lub w pojedynkę, korzystając z książek tematycznych.
b) Samodzielna nauka latania jest możliwa poprzez odgrywanie akcji nauki na serwerze.
c) Samodzielna nauka latania trwa standardowo (zależy od indywidualnych umiejętności postaci) 3 dni. Ta umiejętność nie jest ograniczana wiekowo.
d) Wszystkie akcje nauki muszą być dokumentowane zrzutami ekranu, a następnie wysłane do dowolnego moderatora, który udzieli odpowiedniej permisji.
III. SYSTEM OPIEKUNÓW I PANEL ZGÓD
3.1. SYSTEM OPIEKUNÓW
a) System Opiekunów jest to system, w którym role opiekuńcze nad różnymi dziedzinami serwera zostają rozdane pomiędzy moderację i są jawne dla graczy.
b) Moderator z rangą opiekuna danej dziedziny odpowiada nadrzędnie za daną dziedzinę na serwerze oraz udziela zgód z jej zakresu. Wyjątkiem są zgody autorskie.
c) Wszystkie zgody rozpatrywane są tylko i wyłącznie na panelu zgód.
d) W wypadku, gdy nie ma tymczasowo opiekuna danego działu, jego obowiązki przejmuje Head Administrator.
3.2. PANEL ZGÓD
a) Zgody na panelu powinny być pisane według wzorów, ale nie jest to wymóg. W każdej zgodzie powinny być zawierane najważniejsze informacje.
b) Konto na panelu powinno być zarejestrowane pod nickiem, z którego gracz korzysta na Discordzie.
c) Wiadomości na panelu, które przydzielone są do błędnej kategorii lub wysyłane są spod nierozpoznawalnego nickname’u mogą być automatycznie odrzucane.
d) Zaśmiecanie panelu zgód jest karane.
3.3. GŁÓWNE SYSTEMY NA SERWERZE I ICH OPIEKUNOWIE
Na panelu wymieniamy 8 głównych kategorii, do których można wysłać prośbę o zgodę:
Lista Opiekunów dostępna jest pod linkiem:
https://forum.hapel.dev/d/48-ekipa-hapelpl
3.4. ZADANIA OPIEKUNÓW
a) Opiekun Eliksirów i Zielarstwa:
rozstrzyga poważne konflikty i wydaje wszelkie zgody dotyczące eliksirów, zielarstwa i alchemii na serwerze;
nadzoruje skryptowy system eliksirów - weryfikuje i akceptuje wykonywane przez graczy eliksiry;
nadzoruje hodowle roślin magicznych prowadzonych przez graczy na serwerze;
zajmuje się Systemem Eliksirów i Zielarstwa;
może udzielić zgody na postać tymczasową.
b) Opiekun Czarnej Magii, Zaklęć oraz Transmutacji:
rozstrzyga poważne konflikty i wydaje wszelkie zgody dotyczące czarnej magii, zaklęć oraz transmutacji na serwerze;
nadzoruje przebieg nauki oraz wydaje zgody na:
zaklęcia specjalne lub te z wyższego poziomu,
czarną magię,
wężoustwo,
legilimencję,
oklumencję,
magię bezróżdżkową,
animagię,
niepełną animagię,
metamorfomagię.
rejestruje bariery rzucone przez graczy oraz wszelkie Wieczyste Przysięgi i Bractwa Krwi;
zajmuje się Systemem Czarnej Magii, Systemem Zaklęć i Uroków, oraz Systemem Legilimencji i Oklumencji;
może udzielić zgody na postać tymczasową.
c) Opiekun Ogólny:
rozstrzyga poważne konflikty i wydaje wszelkie zgody dotyczące spraw niezwiązanych stricte z żadną dziedziną na serwerze;
wydaje zgody na:
archiwizację i dearchiwizację postaci,
przekazanie postaci,
postać czystokrwistą,
CK/trwałe uszkodzenia,
cofnięcie CK/trwałych,
niektóre choroby magiczne,
nazwiska kanoniczne,
rzadkie lub nielegalne magiczne substancje, przedmioty oraz artefakty,
sprawy związane z rodami oraz Nienaruszalną Dziewiątką,
sprawy związane z powrotem postaci po nieaktywności lub banie.
przygotowuje przepowiednie wraz z Opiekunem Narratorów;
wycenia przedmioty;
zajmuje się Systemem Dywinacji;
może udzielić zgody na postać tymczasową.
d) Opiekun Magicznych Stworzeń:
rozstrzyga poważne konflikty i wydaje wszelkie zgody dotyczące stworzeń na serwerze wyłączając wilkołaki i wampiry;
wydaje zgody na:
postaci duchów,
postaci o mieszanej naturze (np. półolbrzymy, półwile),
postaci dakuwaqów,
kupno bądź zdobycie przez gracza rzadkiego okazu magicznego stworzenia (na przykład feniksa),
naukę języka różnych stworzeń magicznych (np. trytońskiego, elfiego, goblinińskiego etc.)
może udzielić zgody na postać tymczasową.
e) Opiekun Wilkołaków i Wampirów:
rozstrzyga poważne konflikty i wydaje wszelkie zgody dotyczące wilkołaków i wampirów;
ustala terminy pełni i krwawego księżyca;
zajmuje się Sytemem Wilkołaków oraz Systemem Wampirów;
może udzielić zgody na postać tymczasową.
3.5. ZGODY NA AUTORSKIE
a) Aby utworzyć swój własny, autorski przedmiot, zaklęcie, roślinę itd, należy napisać zgodę na autorskie.
b) Zgodę na autorskie należy kierować na panel autorskich, a nie na panel tematyczny związany z tym, co gracz chce stworzyć.
c) Zgodę na autorskie weryfikuje HeadAdmin.
d) Aby ubiegać się o zgodę na autorskie, należy mieć aktywność co najmniej 4,7.
e) Weryfikujący zgody na autorskie zastrzega sobie prawo do odrzucania zgód bez podawania przyczyny.
f) Twory autorskie po zaakceptowaniu zgody są pod stałą obserwacją, dlatego w wypadku nadużyć, mogą być zmienione lub wycofane z rozgrywki.
3.6. SLOTY
a) Zgody na umiejętności, klątwy czy genetyki zostały ograniczone slotami, a stopnie ubiegania się o nie przedstawiają się następująco:
Dostępny - można ubiegać się o tę zgodę, są braki postaci z daną cechą, dlatego opiekun będzie łaskawy.
Średniodostępny - można ubiegać się o tę zgodę, ale jest mało miejsc, dlatego zgody będą przyznawane w szczególnych przypadkach.
Niedostępny - nie można się ubiegać o tę zgodę, każda prośba zostanie bez zastanowienia odrzucona.
b) Rody kanoniczne i czystokrwiste zostały usunięte z limitowania slotami.
c) Aktualna lista oraz stan dostępności danych rzeczy, na które można ubiegać się o zgodę, znajduje się na serwerze Discord Hapel.pl na kanale #sloty.
d) Nieaktywny gracz (o aktywności poniżej 2,5):
Wili,
Olbrzyma,
Dakuwaqa,
Wilkołaka,
Wampira
Będzie zmuszony do przymusowej archiwizacji swojej postaci przez administrację. Aby powrócić na tę postać, wpierw wymagane jest uzyskanie aktywności minimum 4 na innej postaci. Następnie należy napisać zgodę o dearchiwizację. Prośby o przywrócenie do aktywności postaci z cechami będą rozpatrywane w pierwszeństwie, przed nowymi ochotnikami na slota.
e) Nieaktywny gracz (o aktywności poniżej 2,5) ze zdolnością:
Wężoustwa,
Magii bezróżdżkowej,
Jasnowidzenia,
Metamorfomagii,
Legilimencji,
Oklumencji.
Podczas swojej nieobecności uznaje daną zdolność za zapomnianą (lub w wypadku metamorfomagii - wygasłą na stałe). Aby odzyskać umiejętność po przywróceniu statusu aktywności, należy ponownie odbyć trening “przypominający” zdolność czy umiejętność.
IV. HPP
4.1.
System Hapel Points wprowadza walutę OOC, dzięki której możliwe jest wykupienie lub opłacenie:
danych cech dla swojej postaci,
dodatkowego slota na postać,
indywidualnej narracji prowadzonej przez narratorów,
postaci magicznego stworzenia,
transferu postaci do innego gracza,
archiwizacji postaci,
domu dla rodu/rodziny graczy,
aktualnego celu do zrealizowania przez ekipę serwera.
4.2.
HPP zdobywa się przez odgrywanie akcji na serwerze lub (od czasu do czasu) poprzez działanie na rzecz serwera.
4.3.
Przeniesienie HPP z jednego konta na drugie nie jest możliwe.
4.4.
Nabijanie HPP innemu graczowi poprzez umyślne podłączenie się do jego konta komendą /link jest niedozwolone.
4.5.
Wielokrotne bugowanie HPP za pomocą powielania bezsensownych akcji karane jest tygodniowym banem oraz odjęciem 5000 HPP.
4.6.
Pozostałe zasady oraz informacje związane z HPP znajdują się w wątku Hapel Points.
V. OSOBY NA SERWERZE
5.1. SKŁAD ADMINISTRACJI
a) Head Administrator;
b) Opiekunowie Systemów;
c) Moderatorzy;
d) Kidmoderatorzy;
e) Technicy (Mini-dev oraz Dev).
5.2. OBOWIĄZKI I ZADANIA ADMINISTRACJI
a) Opiekun:
ma prawo do wydawania zgód i regulowania niespójnych bądź wątpliwych kwestii zaliczających się do świata gry związanych z jego kategorią;
ma prawo do edycji i cofania akcji związanych z jego kategorią, w przypadku, w którym łamią one postanowienia lub regulamin bądź są niespójne;
ma prawo do organizowania akcji związanych z jego kategorią o zasięgu lokalnym, jak i globalnym.
ma prawo do rozstrzygania spornych akcji oraz skryptowego wykonywania działań IC związanych z jego kategorią;
odpowiada za swoje działania przed Head Administratorem;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC;
ma zakaz wydawania zgód sobie i innym opiekunom. Jeśli chce takową uzyskać, winien kierować się do Head Administratora.
b) Moderator:
ma obowiązek dbania o porządek na serwerze;
ma prawo do organizowania akcji o zasięgu lokalnym i w porozumieniu z resztą administracji, o zasięgu globalnym. Może również zająć miejsce narratora w akcjach między graczami, lecz zabrania mu się podejmowania za nich decyzji;
ma prawo do rozstrzygania spornych akcji oraz skryptowego wykonywania działań IC;
ma prawo do weryfikowania kart postaci graczy;
ma prawo do bezzwłocznego nadawania kar osobom niebędącymi członkami administracji;
odpowiada za swoje działania przed Head Administratorem;
ma zakaz rozdawania przedmiotów niebędących jego własnością;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC.
c) KidModerator:
ma obowiązek dbania o porządek na serwerze;
ma prawo do organizowania akcji o zasięgu lokalnym oraz w porozumieniu z resztą administracji, o zasięgu globalnym. Może również zająć miejsce narratora w akcjach między graczami, lecz zabrania mu się podejmowania za nich decyzji;
ma prawo do rozstrzygania spornych akcji oraz skryptowego wykonywania działań IC;
ma prawo do weryfikowania kart postaci graczy;
ma prawo do bezzwłocznego nadawania kar osobom niebędącymi członkami administracji;
odpowiada za swoje działania przed moderatorami oraz Head Administratorami;
ma zakaz rozdawania przedmiotów niebędących jego własnością;
ma zakaz wykorzystania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC.
d) Technik:
ma obowiązek dokonywania napraw wadliwych bądź niesprawnych skryptów;
ma obowiązek dbania o bezawaryjność silnika i skryptu Serwera;
ma prawo do wdrażania nowych skryptów i ulepszeń na Serwer;
odpowiada za swoje działania przed head administratorami;
ma zakaz rozdawania przedmiotów niebędących jego własnością;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC.
5.3. SKŁAD POMOCNIKÓW
a) Narratorzy,
b) Tutorzy,
c) Weryfikatorzy,
d) Budowniczy,
e) Skrybowie,
f) Artyści.
5.4. OBOWIĄZKI I ZADANIA POMOCNIKÓW
a) Narrator:
ma obowiązek regularnego organizowania akcji o zasięgu lokalnym i w porozumieniu z Opiekunem Narratorów, o zasięgu globalnym;
ma prawo do wcielania się w postacie IC;
odpowiada za swoje działania przed administracją;
ma zakaz rozdawania przedmiotów niebędących jego własnością;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC.
b) Tutor:
ma obowiązek rzetelnej pomocy nowym graczom na serwerze;
ma prawo zorganizować szkółkę RP;
ma prawo do wcielania się w postacie IC;
odpowiada za swoje działania przed administracją;
ma zakaz rozdawania przedmiotów niebędących jego własnością;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC.
c) Weryfikator:
ma obowiązek regularnego weryfikowania kart postaci;
ma obowiązek dbania o porządek w dziale Karta Postaci na forum;
odpowiada za swoje działania przed administracją;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC innemu użytkownikowi;
ma zakaz weryfikowania swoich własnych kart postaci.
d) Budowniczy:
ma obowiązek regularnego przyjmowania zleceń z kanału #zlecenia-dla-budowniczych na serwerze Discord;
ma obowiązek dbania o porządek i jakość mapy;
odpowiada za swoje działania przed administracją;
ma zakaz rozdawania przedmiotów niebędących jego własnością;
ma zakaz wykorzystywania swoich przywilejów w celu ułatwienia gry IC;
ma obowiązek płacenia za budowę/remont własnej nieruchomości;
e) Skryba:
ma prawo do ponownego spisania wątku dotyczącego mechaniki/zasad gry, po uzgodnieniu z resztą skrybów;
ma prawo do prezentowania opiekunowi swoich osobistych sugestii dotyczących przepisywanego systemu;
odpowiada za swoje działania przed administracją.
f) Artysta:
ma obowiązek dbania o porządek na kanale #twórczość na serwerze Discord;
ma obowiązek tworzenia potrzebnych grafik dla serwera;
odpowiada za swoje działania przed administracją.
5.5. ZASADY DOT. OSÓB NA SERWERZE
a) Head Administrator posiada maksymalne kompetencje dotyczące wszystkich kwestii związanych z forum, serwerem Discord i serwerem Minecraft.
b) W przypadku apelacji, prawo pierwszeństwa w kwestii jej weryfikacji ma osoba z rangą wyższą od osoby nadającej karę. Członek ekipy, który nadał karę, ma za zadanie ją uzasadnić, jednak werdykt ostateczny podejmuje osoba z wyższą rangą.
c) Każdy z członków administracji posiada możliwość awansu na wyższą rangę.
d) Członek administracji, narrator i budowniczy na służbie nie jest postrzegany jako postać biorąca aktywny udział w rozgrywce.
e) W przypadku niewykonywania należycie swoich obowiązków, nadużywania uprawnień i przywilejów oraz innych pogwałceń regulaminu, członek administracji lub pomocników może zostać zdegradowany do niższej rangi lub zupełnie usunięty ze składu.
VI. KARY, BANY, SKARGI I APELACJE
6.1. KARY
a) W wypadku łamania regulaminu, administracja ma prawo ukarać gracza miarodajnie do popełnionego czynu.
b) Tabela kar została usunięta, a kary są przyznawane indywidualnie wg decyzji administracji.
c) Kary, jakie może otrzymać gracz, w kolejności od najłagodniejszej do najsurowszej:
Trawaban;
Ostrzeżenie (“warn”);
Ban ograniczony czasowo;
Odebranie postaci lub inne specjalne kary związane z charakterem sytuacji;
Ban permanentny;
Ban permanentny wraz z wpisaniem na czarną listę (umowną listę osób, których apelacje będą odrzucane od razu).
6.2. BANY
a) W przypadku nadania zasadnej banicji permanentnej, gracz traci prawo do posiadanych przez niego postaci wraz z ich dobytkiem.
b) Uprawomocnienie następuje w ciągu siedmiu dni, jeśli apelacja gracza została odrzucona w tym terminie lub nie została złożona.
c) Aby odzyskać postać utraconą na skutek banicji permanentnej, należy skierować się na panel ogólny.
d) Banicje nie podlegają uwspólnianiu, tj. banicja na serwerze Minecraft nie jest tożsama z banicją na forum i odwrotnie. Wyjątek stanowi permanentna blokada prowadzenia rozgrywki.
6.3. SKARGI
a) W wypadku łamania regulaminu przez graczy lub moderację, graczom przysługuje możliwość złożenia oficjalnej skargi na forum wg wzoru.
b) Fałszywe skargi będą surowo karane.
c) Ostateczną decyzję w sprawach skarg na moderację podejmuje Head Administrator.
6.4. APELACJE
a) Graczowi przysługuje apelacja od nadanej kary, aczkolwiek musi być ona sensowna i konstruktywna.
b) Aby móc napisać apelację, ban czy inna kara musi trwać co najmniej 3 dni.
c) Apelacja musi być umieszczona w odpowiednim dziale na Panelu Zgód oraz napisana wg wzoru.
d) Apelacje pisane niedbale, prześmiewczo lub nie wg wzoru będą automatycznie odrzucane.
e) W jednym temacie może znajdować się tylko jeden wniosek dotyczący jednej kary.
f) W przypadku odrzucenia apelacji przez Head Administratora, następny wniosek można napisać po upływie 30 dni.
Regulamin może ulegać zmianie. Head Administrator zastrzega sobie prawo do modyfikowania regulaminu słownie lub pisemnie, nie odnosząc się do istniejącego regulaminu. Head Administrator ma kompetencje i moc ustalania, wykonywania i sądzenia jednocześnie.
Head Administrator serwera: @em411
Opracowanie: @Aveloo