SYSTEM DYWINACJI
Spis treści
- Wróżbiarstwo
1.1 Czym jest Wróżbiarstwo?
1.2 Wróżenie
1.3 Czas odnowienia na wróżenie
1.4 Stworzenia potrafiące przewidywać przyszłość
- Jasnowidz
2.1 Jasnowidzenie
2.2 Wizje
2.3 Techniki wróżbiarskie objęte możliwością wystąpienia wizji
2.4 Przewidywanie
2.5 Wspólne wizje oraz stan hipnozy
- Sfera duchowa
3.1 Przywoływanie
3.2 Zasady Zasady przywoływania
1.1 Czym jest Wróżbiarstwo?
Wróżbiarstwo jest jedną z wielu dziedzin magii, która zajmuje się tajnikami przyszłości, przewidywaniem jej, badaniem oraz próbowaniem na nią wpływać, przy pomocy różnego rodzaju narzędzi oraz rytuałów. Jest ona szczególnie przydatna dla osób z genem jasnowidzenia, gdyż pomaga im ustalać dokładniejsze przepowiednie, jednak niekiedy pozwala przewidzieć przyszłość osobom które nawet nie posiadają takiego genu.
Uczeni czarodzieje i czarodziejki z reguły zdają się traktować tą gałąź magii za ,,fałszywą" oraz zwykle nie są skłonne jej zaufać. Jak to określiła profesor McGonagall - “wróżbiarstwo to najmniej ścisła dziedzina magii.”
1.2 Wróżenie
Wróżbiarstwo polega głównie na poddaniu się losowości - gracz bez genu ma bardzo małą szansę na wywróżenie faktycznej przyszłości, więc przy akcji wróżenia, przy każdej technice wpisuje jedynie /spróbuj 5 (Ma się 5% szansy na przewidzenie czegoś, z cechą “Cecha przyszłość nie jest mi straszna”, zwiększa się to do 10%). Jeżeli wam się uda, zgłaszacie się do opiekuna dywinacji, który w przeciągu dwóch dni napisze wam to, co wasza postać przewidziała. Jednocześnie proszę pamiętać, że wasza postać nigdy nie będzie pewna, czy wróżba się sprawdzi. Jeśli wam się nie uda, za pomocą kostek losujemy wróżbę, która nam przypadnie po stosownej akcji. Będzie to zupełnie losowe. Opisy możliwych i powszechnie znanych rozwiązań znajdują się w podręczniku autorstwa @YelaFox [KLIK]
Spersonalizowana akcja widzenia dotyczy tylko jasnowidzów.
Jasnowidzowie z kolei mają o wiele większą szansę na przewidzenie przyszłości, a konkretna szansa na spróbuj będzie rozpisana w punkcie 1.4
Wróżbiarstwo stosuje wiele różnych technik, które wspomagają ,,trzecie oko". Przed próbą wpisania /spróbuj należy odegrać rozbudowaną akcję używania wybranej techniki. Opiekun dywinacji ma prawo nie uznać akcji, jeśli będzie ona źle odegrana.
1.3 Czas odnowienia na wróżenie
Czarodziej bez genu jasnowidzenia może wykonać rzut /spróbuj raz na tydzień przy akcji wróżenia. Nie oznacza to, że nie możecie grać częściej akcji wróżenia. Wróżenia możecie dokonywać ile chcecie, poddając się losowości, jednak szansa na wywróżenie faktycznej przyszłości za pomocą rzutu /spróbuj 5 (bądź 10, w zależności czy ma się cechę), po dokonaniu akcji, będzie dostępna raz na 7 dni.
Jasnowidz ma za to jeden bezpieczny rzut /spróbuj na dwa tygodnie przy wróżeniu, jednak warunkowo może go wykonać częściej. Dokładniej jest to opisane w punkcie 2.2
1.4 Stworzenia potrafiące przewidywać przyszłość
a) centaury - są mocno konserwatywne i nie dzielą się swoimi odkryciami z innymi stworzeniami i ludźmi. Przez wiele wieków nauki, zdobyli zdolność do odczytywania przyszłości z
- gwiazd;
- ruchu planet;
- płomieni (tylko podczas palenia konkretnych ziół i liści);
- dymu (tylko podczas palenia konkretnych ziół i liści);
b) wodniki kappa - te japońskie demony wodne posiadają zdolności przewidywania czyjej śmierci, jednak z powodu swojej złośliwości, często wypowiadają fałszywe przepowiednie, aby przestraszyć osobę która im się naprzykrza.
c) lelki wróżebniki - magiczne ptaki nazywane irlandzkimi feniksami. Posiadają pewien skrawek jasnowidzenia, gdyż swoimi przeraźliwymi skrzeczeniami potrafią przewidzieć zmiany atmosferyczne, takie jak nadchodzący deszcz.
d) demimozy - magiczne stworzenia występujące na Dalekim Wschodzie. Swoje przewidywania przyszłości opierają na czysto matematycznej technice, obliczając momentalnie rachunek prawdopodobieństwa.
2.1 Jasnowidzenie
Jasnowidzenie, to specyficzna zdolność widzenia rzeczy poprzez materię, przestrzeń i poza granice czasu. Jasnowidzem nazywamy osobę, która taką zdolność posiada. Taka osoba jest w stanie zobaczyć nie tylko przyszłość, ale stworzyć też proroctwa, widzieć wizje i znajdywać ostrzeżenia za pomocą narzędzi lub w wyniku aktywnego działania daru.
Dar jasnowidzenia jest ukrytą genetyczną zdolnością, przekazywaną z pokolenia na pokolenie, pochodząca od najstarszych znanych ludzkości wróżbitów, takich jak wyrocznia z Delf.
Ten gen występuje bardzo rzadko, a osoby, które uaktywnią tą genetyczną gałąź, mówią o sobie, iż posiadają ,,trzecie wewnętrzne oko", ale niekiedy nie są w żaden sposób tego świadome.
Każdy jasnowidz raz na miesiąc OOC może rzucić jeden raz /spróbuj 20 na wystąpienie przepowiedni.
Przepowiednią nazywamy proroczy sen, w którym wszystko jest nadwyraz wyraźne, bądź jest to stan, w którym wzrok jasnowidza staje się pusty, a ten wypowiada kilku wersową wypowiedź, wymagającą rozszyfrowania, która ujawnia wydarzenia w przyszłości.
Jasnowidzowie dzielą się na trzy grupy, w zależności od wieku jak i doświadczeń.
Początkujący, dopiero odkrywają o co tak naprawdę chodzi w darze. Objawił się stosunkowo niedawno i niezbyt jeszcze go pojmują. U nich trzecie oko jest zupełnie losowe. Mogą przewidzieć najprostsze rzeczy, typu zmiana pogody, zniszczenie czegoś w przeciągu paru minuty, przyjście kogoś, jednak jest to bardzo ogólne, czują, że coś się zmieni, zniszczy, ktoś się zjawi, jednak nie są w stanie tego bardziej określić, czyli nie będą wiedzieć, że pogoda się zmieni konkretnie na deszcz. Nie będą wiedzieć, że to konkretnie doniczka obok nich spadnie na dół i pęknie. Przeczucie jest silne, ale ciężko je sprecyzować
Biegli, to ci, którzy są go świadomi, wiedzą jak się z nim obchodzić, ale nie mają aż takiej praktyki. Są w stanie przewidzieć, że deszcz zacznie padać, że ktoś rzucając piłką przypadkiem wybije okno, ale czasem biegły nie jest w stanie rozróżnić, czy są to jego zwykłe przypuszczenia, czy faktyczne przeczucie.
Doświadczeni. Eksperci, którzy z jasnowidzeniem borykają się od długiego czasu, pomimo, że jest to dar, który zawsze będzie zaskakiwał, rozumieją go coraz bardziej, co pozwala im na nowe możliwości. Są w stanie określić u drugiej osoby takie rzeczy, jak zmartwienie czymś, radość, czy gorszy dzień.
Biegli oraz doświadczeni jasnowidzowie, jako, że sam dar nie jest im obcy, są w stanie poniekąd władać tym, jak bardzo nadwyrężają trzecie oko. Zbyt częste zagłębianie się w przyszłość, zbyt częste myślenie o niej i o jej skutkach tworzy problemy, dlatego dobrze jest, żeby raz na jakiś czas osoba z darem zrobiła sobie reset, polegający na wyciszeniu się i nie myśleniu nadmiernie o wibracjach przyszłości. Gdy jasnowidz nie zna umiaru w korzystaniu z umiejętności, odczuwa coraz to częstsze zmęczenie oraz ma kłopoty z koncentracją. Finalnie, może się to przeobrazić w swego rodzaju śpiączke. Będzie to stan, w którym ciało będzie nieruchome, osoba będzie słyszeć co się do niej mówi zupełnie jakby się mówiło do osoby śpiącej. Taki stan trwa kilka dni, a po wybudzeniu się, dar nie działa poprawnie przez okres dwóch tygodni.
2.2 Wizje
Wizja jest krótkim, kilkunasto sekundowym zjawiskiem u jasnowidza, który w czasie jej trwania pojawia się obraz lub obrazy, przedstawiające przyszłe wydarzenia bądź zawierające w wizji symbole, które mają na celu naprowadzić jasnowidza na top przyszłości.
W przypadku jasnowidzów, techniki wróżbiarskie poprawiają możliwości trzeciego oka. Nakierowują je, przez co łatwiej im wywołać wizję. Żeby doznać wizji, należy odegrać stosownie długą i poprawną akcję wróżenia, a następnie wpisać komendę /spróbuj.
Jasnowidz może wykonać bezpieczny rzut na wizję podczas wróżenia tylko raz na dwa tygodnie. Wartość /spróbuj zależy od techniki oraz zaawansowania trzeciego oka, patrz punkt 2.3. Poza tym okresem, może grać wróżenie zgodnie z losowością, czyli rzucanie kostek, przykładowo na podstawie podręcznika do wróżbiarstwa [KLIK]
Biegli oraz doświadczeni jasnowidzowie są w stanie wywoływać wizję, jednak jest to technika bardzo ryzykowna i nie poleca się jej używania. Gdy chcemy przekroczyć limit jednego bezpiecznego /spróbuj na dostanie wizji, możemy to zrobić. Jest to nazwane właśnie wymuszeniem jej. Polega na skupieniu swojej mocy, skoncentrowaniu się i zmuszeniu swojej woli do nadwyrężenia trzeciego oka. Wtedy gracz może użyć MAKSYMALNIE dwa razy komendy /spróbuj, by dostać od opiekuna dywinacji wróżbę.
Uwaga! Korzystanie z rzutów poza limitem jest ryzykowne, ponieważ w momencie gdy próby wymuszenia wizji się nie powiodą, czekają nas następujące efekty.
Pierwsza nieudana próba wymuszenia
- bezsenność, problemy z zasypianiem, koszmary.
- krwawienie z nosa.
Czas trwania efektów: 2 tygodnie OOC
Druga nieudana próba wymuszenia
-Osłabienie na tyle mocne, że rzucanie jakichkolwiek zaklęć może się skończyć niepowodzeniem. (/spróbuj 60 podczas rzucania zaklęcia)
-Halucynacje, słyszenie fałszywych głosów w głowie
Czas trwania efektów: 2 tygodnie OOC
2.3 Techniki wróżbiarskie objęte możliwością wystąpienia wizji
a) aeromancja, astrologia, ornitomancja, brontoskopia
Początkujący 15%
Biegły 20%
Doświadczony 25%
b) chiromancja, kartomancja, krystalomancja, tasseomancja
Początkujący 20%
Biegły 25%
Doświadczony 30%
c) numerologia, wróżenie z run, onejromancja, bibliomancja
Początkujący 15%
Biegły 20%
Doświadczony 25%
d) dafnomancja, floromancja
Początkujący 18%
Biegły 22%
Doświadczony 25%
e) kanpnomancja, hydromancja, piromancja, geomancja
Początkujący 20%
Biegły 25%
Doświadczony 30%
f) aleuromancja, alomancja, ceromancja, astragalomancja, tuframancja
Początkujący 15%
Biegły 22%
Doświadczony 25%
g) haruspicja, hieromancja, nekromancja
Początkujący 10%
Biegły 15%
Doświadczony 20%
h) Inne/Autorskie
Początkujący 10%
Biegły 15%
Doświadczony 20%
2.4 Przewidywanie
W momencie, w którym ktoś zamierza coś zniszczyć lub zaatakować kogoś lub coś, bądź wykonać inny gwałtowny manewr, jasnowidz ma prawo rzucić /spróbuj na to, czy przewidział daną czynność innego gracza i jest w stanie jej zapobiec. Działa to tylko gdy jasnowidz jest obok wydarzeń.
Sama zdolność nie działa podczas pojedynków, a jedynie może uchronić jasnowidza bądź osoby obok której jasnowidz stoi, gdy zostanie wykonany nagły atak, który ma zainicjować pojedynek. Jeśli /spróbuj wam się uda, macie prawo zapobiec atakowi/próbie zniszczenia czegoś. Samą zdolność można użyć maksymalnie raz na trzy dni.
Wartość spróbuj dla każdej rangi jasnowidza:
Początkujący 10%
Biegły 20%
Doświadczony 30%
2.5 Wspólne wizje oraz stan hipnozy
Raz na dwa miesiące, jasnowidz jest w stanie wykonać wspólne wymuszanie wizji. Polega to zebraniu trzech jasnowidzów w kręgu soli, bez dostępu do światła. Jedyne światło, które powinno wtedy emitować to te ze świec, które należy ułożyć na okręgu. Następnie po skupieniu, wytężeniu woli oraz otworzeniu trzeciego oka, są w stanie wywołać wizję, która ma większe szanse na powodzenie niż normalnie, bo jest to aż 50%. Wizja ta jest dokładniejsza, dłuższa i bardziej treściwa niż zazwyczaj.
Jasnowidz raz na dwa tygodnie również, za pomocą wahadełka jest w stanie wprowadzić się w tak zwany stan zahipnotyzowania. Ma wtedy możliwość odpowiedzenia na jedno pytanie, które się mu zada. Jasnowidz siada wyprostowany na krześle, druga osoba musi w tym czasie powtarzać cały czas “Bardo”, jednocześnie kręcąc wahadełkiem. Jest mała szansa na to, że się to powiedzie. Odpowiedź na zadane pytanie to tylko “Tak” lub “Nie”, a cała czynność jest niebywale męcząca, więc jeśli się to uda, przez następny tydzień OOC, postać będzie osłabiona.
Początkujący 4%
Biegły 8%
Doświadczony 10%
Akcja ta musi być konsultowana z opiekunem dywinacji.
3.1 Przywoływanie
Zdolni czarodzieje z "otwartym wewnętrznym okiem" są w stanie brać udział w specjalnych rytuałach przywołania.
Raz na kwartał (styczeń-luty-marzec, kwiecień-maj-czerwiec, lipiec-sierpień-wrzesień, październik-listopad-grudzień), przez okres 3 dni, bariera między światem żywych i umarłych, zostaje silnie osłabiona. Wspominali o tym już starożytni Celtowie, tworząc święto zwane Nocą Duchów, jednak nie wiedzieli oni o tym iż ten okres jest ruchomy, a nie stały w czasie. (okres do uzgodnienia z opiekunem)
W tym okresie, gdy zbierze się 3 jasnowidzów mogą sprowadzić do naszego świata, jednego ducha na okres od 15 do 20 minut. Aby tego dokonać należy usiąść w trójkącie kładąc naprzeciwko siebie, najcenniejszy emocjonalnie przedmiot. Następnie muszą wyciągnąć ręce w swoim kierunku tak, aby nić mocy oplatała rękę jednego jasnowidza i łączyła go z drugim, szepcząc przy tym imię ducha.
3.2 Zasady
Jeżeli zjawa się pojawi, nie jest powiedziane iż musi być posłuszna, duch może nie być rozmowny, może nawet przyjść inny niż ten którego wzywaliśmy, lub co gorsza coś gorszego od ducha zwykłej osoby.
Duszy nie wolno wypuścić z okręgu, jeżeli wyjdzie poza natychmiast zniknie.
Duch nie zdradzi informacji które są w stanie wiele namieszać w świecie żywych, (w obawie przed Kosiarzami - strażnikami świata umarłych) np. informacji o tym kto dokonał na nich morderstwa, są w stanie jednak np. opowiedzieć kiedy lub gdzie się to wydarzyło.
Zgody na dar jasnowidzenia kieruje się na panel dywinacji. Na ten moment można ubiegać się tylko o początkowego jasnowidza, jednak dar może się obudzić również na etapie dorosłości.
Zgody należy wysyłać na: panel dywinacji
Opiekun panelu dywinacji: @YelaFox
Szablon zgody:
Imię i nazwisko postaci:
Wiek:
Czy postać istnieje: tak/nie (dopiero plany stworzenia)
Charakter postaci:
W jaki sposób zamierzasz wykorzystać dar:
Dodatkowa argumentacja/uwagi:
System opracowany przez @YelaFox na podstawie wcześniejszego, autorstwa @merlin0 oraz aktualizacji przez @Danon