KLASA II
Podstawowe:
Inkantacja: Accio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Półkole kierując różdżkę w swoją stronę
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie przywołujące przedmiot do rzucającego, można go użyć na dwa sposoby - Celując w przedmiot lub wymawiając jego nazwę. Żeby je rzucić trzeba wiedzieć gdzie mniej więcej znajduje się przedmiot i mocno się na nim skupić. Wyjątkiem są przewodniki magiczne np. różdżka. Jeśli znajduje się w dłoni czarodzieja jest niemożliwa do przyciągnięcia zaklęciem.
Inkantacja: Aresto Momentum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Szpiczaste “M”
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie zmniejszające prędkość ruchomego celu.
Inkantacja: Aquamenti
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pozioma litera "S"
Kolor Światła: Lodowaty niebieski
Działanie: Tworzy strumień wody z końca różdżki.
Inkantacja: Anapneo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Delikatny obrót
Kolor Światła: Zielony błysk
Działanie: Oczyszcza drogi oddechowe.
Inkantacja: Aparecium
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Płynna fala i pozioma linia
Kolor Światła: Fioletowy
Działanie: Zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz.
Inkantacja: Aqua Eructo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pozioma litera "S" i energiczny ruch w górę
Kolor Światła: Jasno niebieskie
Działanie: Zaklęcie tworzące strumień czystej wody, pompę wodną możliwą zmieść z nóg przeciwnika. Wystrzelony strumień wody wychodzi z różdżki jedynie przez pewną chwilę (2-5 sekund). Woda wytworzona przez to zaklęcie nie jest w stanie odbijać zaklęć przeciwnika niczym zaklęcie tarczy.
Inkantacja: Ascendio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Różdżka skierowana ku górze
Kolor Światła: Brak
Działanie: Ciągnie rzucającego w stronę powietrza spod wody.
Inkantacja: Bąblogłowa
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypominający kształt łzy.
Kolor Światła: Lodowaty niebieski
Działanie: Tworzy duży bąbel powietrza dookoła głowy.
Inkantacja: Cistem Aperio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający literę “U”
Kolor Światła: Biały
Działanie: Otwiera skrzynie i pudła.
Inkantacja: Colloportus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypomina kształt litery “P”, jednak bardziej szpiczasty
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zamyka drzwi itp. rzeczy, które można zamknąć, otworzyć je można tylko przeciwzaklęciem lub kluczem.
Inkantacja: Confundo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: ruch przypominający pionową falę
Kolor Światła: biały promień o wyglądzie podobnym do dymu
Działanie: Sprawia że cel odczuwa zmieszanie oraz zdezorientowanie.
Inkantacja: Deflammatus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Zamach od dołu przypominający “P”
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie używane do gaszenia ognia.
Inkantacja: Depulso
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Nacelowanie
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie odpychające, przeciwieństwo zaklęcia Accio. Działa jedynie na przedmioty!
Inkantacja: Duro
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Nieregularny Okrąg
Kolor Światła: Biało-szary
Działanie: Zamienia przedmioty w kamień.
Inkantacja: Everte Statum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Nacelowanie
Kolor Światła: Pomarańczowy promień
Działanie: Zaklęcie służace do odrzucenia przeciwnika w tył.
Inkantacja: Finite Incantatem
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypomina on obrys tarczy
Kolor Światła: biały promień z blado-różowymi iskrami
Działanie: Zdejmuje z celu wszystkie magiczne efekty.
Inkantacja: Flipendo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający symbol pierwiastka (matematycznego)
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Odpycha lub przewraca przeciwników.
Inkantacja: Impedimenta
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pozioma kreska
Kolor: Turkusowy
Działanie: Spowalnia ofiarę.
Inkantacja: Impervius
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Brak
Działanie: Ten czar sprawia, że coś odpycha (dosłownie staje się odporne na) substancje i siły zewnętrzne w tym wodę.
Inkantacja: Incendio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypominający płomyk
Kolor: Brak
Działanie: Wytwarza ogień.
Inkantacja: Levicorpus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Podobny do rzucania lassa
Kolor: Czerwony
Działanie: Sprawia, że ofiara wisi do góry nogami za kostki.
Inkantacja: Liberacorpus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Zatoczone kółeczko.
Kolor: Brak
Działanie: Przeciwdziałanie zaklęcia Levicorpus.
Inkantacja: Mobilicorpus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pętla nieskończoności.
Kolor światła: Promień przypominający wyglądem parę wodną
Działanie: Unosi przedmioty i porusza ciałami.
Inkantacja: Multicorfors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Skośny ruch dłoni, zakręcając na końcu nadgarstkiem
Kolor światła: Czerwony
Działanie: To urok używany do zmiany koloru swojego ubioru.
Inkantacja: Obscuro
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Wskazanie na kogoś różdżką.
Kolor światła: Wiązka czarnego dymu
Działanie: Powoduje pojawienie się opaski na oczach ofiary.
Inkantacja: Plectere Crus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Wycelowanie w nogi ofiary i delikatne machnięcie.
Kolor światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie "poplątanych nóg". Ofiara może sama się wyswobodzić.
Inkantacja: Rennervate
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Stuknięcie
Kolor światła: Brak.
Działanie: Zaklęcie służące do budzenia osób nieprzytomnych.
Inkantacja: Reparifrage
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający literę "C"
Kolor Światła: Białe iskierki
Działanie: Używane do odwrócenia transmutacji. Powodzenie zależy od mocy czarodzieja, który transmutował obiekt oraz tego, który chce go odtransmutować.
Inkantacja: Reparo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Trójkątna spirala lewoskrętna w dół
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Zaklęcie służące do naprawiania obiektów. Często używane z łacińską nazwą konkretnego przedmiotu.
Inkantacja: Rictusempra
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający obrys ptasiego piórka
Kolor Światła: żółte
Działanie: Powoduje zniewalające łaskotki, przez które ciężko oprzeć się padnięciu na podłogę.
Inkantacja: Spongify
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: podwójna spirala w dół
Kolor Światła: Różowy
Działanie: Zaklęcie służące do zmiękczenia celu.
Inkantacja: Ventus Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe Ruch: Pojedyńcza spirala lewoskrętna do góry Kolor Światła: Biały Działanie: Potężny podmuch powietrza wystrzeliwuje z różdżki, odpychając obiekty.
Dodatkowe:
Inkantacja: Alarte Ascendare
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Szybki ruch w górę
Kolor Światła: Przeźroczysta smuga
Działanie: Wystrzeliwuje przedmiot wysoko w powietrze.
Inkantacja: Alohomora
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pionowa litera "S"
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Otwiera różne zamki, można otworzyć drzwi zamknięte przez zaklęcie zamykające jednak, drzwi zależnie od mocy zamykającego mogą się nie otworzyć.
Inkantacja: Anteoculatia
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: "Zygzak" idący w górę
Kolor Światła: Bordowy
Działanie: Zmienia włosy w poroże - wielkość poroża jest zależna od ilości włosów na głowie.
Inkantacja: Arania Exumai
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pchnięcie z ogonkiem w lewą stronę
Kolor Światła: Biały rozbłysk światła
Działanie: Czar używany do ranienia pająków.
Inkantacja: Avis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Dwa półkola z "brzuszkiem" skierowanym w górę
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Wyczarowuje stado ptaków widmo z końca różdżki. Widma stają się realistyczniejsze wraz ze wzrostem umiejętności czarodzieja. Nie są one materialne, ale przy użyciu Oppugno mogą zdezorientować czarodzieja latając wokół niego i wywoływać nieprzyjemne uczucie dziobiąc.
Inkantacja: Bombarda
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamach
Kolor Światła: Wyblakły biały
Działanie: Zaklęcie tworzy małą eksplozję.
Inkantacja: Callucornis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pętla od dołu
Kolor Światła: Złocisto-pomarańczowy
Działanie: Sprawia że na skórze celu pojawia się coś w rodzaju płatków kukurydzianych.
Inkantacja: Confringo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Dwa zamachy zaczynając od prawej
Kolor Światła: Fioletowy
Działanie: Powoduje wybuch celu oraz spalenie resztek.
Inkantacja: Cornalingo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Na kształt trójkąta
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zmienia język ofiary w róg.
Inkantacja: Crinus Muto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Brak
Kolor Światła: Zależnie od zmiany koloru włosów
Działanie: Pozwala zmienić kolor i styl czyjejś fryzury.
Inkantacja: Defodio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch do siebie
Kolor Światła: Pomarańczowy błysk
Działanie: Czar pozwalający oderwać duże kawałki z celu.
Inkantacja: Densalinto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką na włosy
Kolor Światła: brązowy
Działanie: Zaklęcie kosmetyczne służące do poprawienia gęstości włosów.
Inkantacja: Diminuendo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Różdżka skierowana w cel.
Kolor Światła: Biała spirala okrążająca cel
Działanie: zaklęcie powodujące kurczenie się obiektu, na które zostało rzucone.
Inkantacja: Disincantatem
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający odwróconą piterę "D"
Kolor Światła: Biały
Działanie: Zapobiega skutkom zaklęć (samozwracających zawartość itp.) na jednym przedmiocie lub zwierzęciu.
Inkantacja: Dissendium
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamach znad głowy.
Kolor Światła: Biało-Błękitny
Działanie: Otwiera niektóre tajne przejścia.
Inkantacja: Draconifors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie różdżką na cel
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zamienia specjalny, magiczny posąg w miniaturową wersję smoka.
Inkantacja: Dracossis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na twarz przeciwnika + dźgnięcie powietrza przed sobą
Kolor Światła: Czerowono-pomarańczowe światło z końca różdżki
Działanie: Nadaje celowi ognisty oddech.
Inkantacja: Ejectus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nakreślenie szpiczastego trójkąta
Kolor Światła: blado-Miętowy
Działanie: Pozwala wystrzelić obiekt z dużą prędkością w dowolnym kierunku.
Inkantacja: Emancipare
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie
Kolor Światła: Biały
Działanie: Uwalnia z więzów. Przeciwzaklęcie do Fulgari, Brachiabindo i Incarcerous.
Inkantacja: Endento
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wycelowanie w usta
Kolor Światła: Biało-żółty
Działanie: Zaklęcie powoduje odrośnięcie straconych zębów.
Inkantacja: Engorgio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Niepełny Okrąg (Otworzony na górze)
Kolor Światła: Lodowaty Niebieski
Działanie: Sprawia że cel rośnie.
Inkantacja: Engorgio Skullum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na głowę przeciwnika
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie powodujące rośnięcie czaszki ofiary, przeciwzaklęciem jest Redactum Skullus.
Inkantacja: Episkey
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Smagnięcie różdżką w powietrzu w stronę celu
Kolor Światła: brak
Działanie: Zaklęcie leczące stosunkowo niewielkie urazy, takie jak złamane kości i chrząstki, rozcięte usta.
Inkantacja: Eppire
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamachnięcie się różdżką
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie, które pozwala utworzyć bicz wychodzący z końca różdżki. Można użyć go w celach ofensywnych by np. złapać kogoś za szyję.
Inkantacja: Epoximise
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Skierowanie różdżki z jednego obiektu do drugiego
Kolor Światła: Mętny, blado-biały
Działanie: Zaklęcie służące do połączenia ze sobą dwóch obiektów, zupełnie tak jakby były sklejone.
Inkantacja: Erecto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Skierowanie różdżki na cel
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie używane do rozstawienia czegoś, np. namiotu.
Inkantacja: Evanesco
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie na to, co ma zostać poddane zaklęciu i wykonanie szybkiego ruchu wahadłowego od prawej do lewej strony
Kolor Światła: brak
Działanie: Zaklęcie powodujące iż dany obiekt staje się niewidzialny.
Inkantacja: Expulso
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamachnięcie się na cel
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Odpycha przeciwnika za pomocą siły odśrodkowej
Inkantacja: Faciatus Reparo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Okrążenie różdżką twarzy
Kolor Światła: pudrowo-różowy dymek
Działanie: Osoba trafiona tym zaklęciem sprawia wrażenie ładniejszej. Nie zmienia ono wedle zachcianek wyglądu, ale sprawia, że twarz jest ładniejsza - znikają bruzdy, krosty, brodawki, zmarszczki, osoba roztacza wokół siebie aurę piękna. Niewprawnie rzucone może jednak mieć odwrotne skutki. Długość trwania zależy od wprawy czarodzieja - od kilkunastu minut do nawet kilku dni.
Inkantacja: Flagrante
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Stuknięcie docelowego przedmiotu
Kolor Światła: Złoty połysk podczas rzucania, na przedmiocie na który chcemy nałożyć urok.
Działanie: zaklęcie, które powoduje, że przedmiot, na które zostało rzucone zaczyna parzyć przy dotknięciu.
Inkantacja: Furnunculus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pociągnięcie różdżką w dół tworząc wybrzuszenie w prawą stronę.
Kolor: Złoty
Działanie: Ciało ofiary trafionej tym zaklęciem zaczynają pokrywać czyraki (lub pryszcze).
Inkantacja: Glacius
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Błękit
Działanie: Zaklęcie służące do zamrożenia celu. Nie działa na ludzi.
Inkantacja: Glisseo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pociągnięcie różdżką w dół
Kolor: Brak
Działanie: Zaklęcie pozwalające zmienić schody w płaski zjazd.
Inkantacja: Herbifors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką na cel
Kolor: Czerwony
Działanie: Zaklęcie powoduje, iż z ofiary zaczynają wyrastać kwiaty.
Inkantacja: Hilaritatem
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Zielony
Działanie: Osoba trafiona zaklęciem staje się szczęśliwa i zadowolona, w przypadku złego rzucenia osoba dostaje napadu niekontrolowanego śmiechu.
Inkantacja: Incarcerous
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pchnięcie różdżką
Kolor: Brak
Działanie: Wiąże kogoś lub coś linami. (liny lecą w stronę celu)
Inkantacja: Inflatus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ukłucie
Kolor: niebiesko-biały promień
Działanie: Nadmuchuje obiekty (martwe lub żywe).
Inkantacja: Lubbere
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Szary
Działanie: Sprawia, że palce ofiary stają się galaretowate. Stosowane by uniemożliwić ofierze chwytanie przedmiotów.
Inkantacja: Lapifors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Obrót nadgarstka
Kolor: Brak
Działanie: Zmienia specjalne posążki w króliki.
Inkantacja: Locomotor Mortis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający kanciasty haczyk
Kolor: wąska wiązka bladoniebieskiego światła owijająca nogi przez kilka sekund
Działanie: Blokuje nogi razem.
Inkantacja: Melofors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Okrąg
Kolor: Pomarańczowy
Działanie: Tworzy dynię na głowie przeciwnika, która może zostać zniszczona bądź sama rozpada się po kilku/kilkunastu minutach.
Inkantacja: Mucus ad Nauseam
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Gwałtowna linia z góry na dół.
Kolor światła: Szmaragdowy
Działanie: Sprawia że ofara dostaje nagłego ataku mocnego kataru.
Inkantacja: Mutaboiler
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Kłucie
Kolor światła: Brak
Działanie: Transformuje kociołek (itp.) w sito.
Inkantacja: Mutauris
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający szóstę
Kolor światła: Kolorowy
Działanie: Zmienia uszy w kumkwaty.
Inkantacja: Navigatio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Brak
Kolor światła: Brak
Działanie: Zaklęcie wymyślone przez Hagrida, napędza ono łodzie do ustalonego wcześniej miejsca.
Inkantacja: Offero
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Obrót.
Kolor światła: Brak
Działanie: Zaklęcie przywracające obiekt do poprzedniego stanu.
Inkantacja: Orbis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający 9
Kolor światła: Żółty
Działanie: Zasysa cel do ziemi. Zaklęcie nie zadziała jeśli ofiara stoi na bruku, drewnie itp.
Inkantacja: Petrificus Totalus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch na kształt klucza.
Kolor światła: Przezroczysto-błękitny promień
Działanie: Ofiara trafiona zaklęciem zastyga z dłońmi przy udach, zwykle ofiary opadają na ziemię. Kiedy zaklęcie działa ofiara cały czas widzi i słyszy.
Inkantacja: Piscatus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Linia w górę i w dół.
Kolor światła: Złocisty
Działanie: Powoduje wychodzenie sardynek z nosa ofiary. Sardynki znikają po 2 sekundach od wyjścia z nosa.
Inkantacja: Porucho!
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Machnięcie różdzką.
Kolor światła: Zielonkawy
Działanie: Sprawia, że z uszu ofiary wyrastają kiełki poru.
Inkantacja: Rebus Revelare
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: wycelowanie
Kolor światła: różowy
Działanie: Zaklęcie, które pozwala szybko i poprawnie zidentyfikować składniki danego eliksiru.
Inkantacja: Reducio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Symbol "V"
Kolor światła: Fioletowe
Działanie: Zmniejsza powiększony obiekt. Przeciwzaklęcie dla Engorgio.
Inkantacja: Reducto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Znak większości
Kolor światła: Niebieski
Działanie: Dezintegruje przedmioty.
Inkantacja: Retrocapillum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: okrąg końcem różdżki w kierunku głowy
Kolor Światła: Brązowo-żółte
Działanie: Zaklęcie pozwalające szybko przywrócić stracone włosy.
Inkantacja: Riddikulus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: skinięcie końcem różdżki na bogina
Kolor Światła: Biało-niebieskie światło na końcu różdżki
Działanie: Używane do walki z boginem. Zaklęcie zmienia bogina w to, na czym skupi się rzucający zaklęcie, najlepiej coś śmiesznego.
Inkantacja: Skurge
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Skierowanie końca różdżki na ektoplazmę
Kolor Światła: Zielony
Działanie: Usuwa ektoplazmę pozostawianą przez duchy.
Inkantacja: Solve Regulatis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na umowę spisaną na papierze
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie powodujące, iż zdrajca zostaje pokryty bąblami a na jego czole pojawia się napis "DONOSICIEL". Zaklęcie to może zostać nałożone na umowę.
Inkantacja: Terrificus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: ruch przypominający literę "B" z 'brzuszkami' w górę
Kolor Światła: zielony promień
Działanie: Powoduje, że smarki danej osoby zmieniają się w nietoperze, które wylatują jej z nosa.
Inkantacja: Tingle Dingle
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na ogień
Kolor Światła: Biały
Działanie: Zaklęcie powodujące, iż ogień zamiast palić powoduje łaskotki.
Inkantacja: Vestimentum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na część ubioru
Kolor Światła: Biały promień
Działanie: Pozwala ożywiać i kontrolować ubrania, np. sprawiając, iż szalik wystrzeliwuje z czyjejś szyi i dusi osobę obok.
Inkantacja: Vipera Evanesca
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na węża
Kolor Światła: niewielkie płomienne kulki
Działanie: Przeciwzaklęcie do Serpensortia. Powoduje palenie się węża od głowy i ogona aż zostaje tylko kupka popiołu.
Wszystkie:
Inkantacja: Accio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Półkole kierując różdżkę w swoją stronę
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie przywołujące przedmiot do rzucającego, można go użyć na dwa sposoby - Celując w przedmiot lub wymawiając jego nazwę. Żeby je rzucić trzeba wiedzieć gdzie mniej więcej znajduje się przedmiot i mocno się na nim skupić. Wyjątkiem są przewodniki magiczne np. różdżka. Jeśli znajduje się w dłoni czarodzieja jest niemożliwa do przyciągnięcia zaklęciem.
Inkantacja: Aresto Momentum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Szpiczaste “M”
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie zmniejszające prędkość ruchomego celu.
Inkantacja: Aquamenti
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pozioma litera "S"
Kolor Światła: Lodowaty niebieski
Działanie: Tworzy strumień wody z końca różdżki.
Inkantacja: Alarte Ascendare
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Szybki ruch w górę
Kolor Światła: Przeźroczysta smuga
Działanie: Wystrzeliwuje przedmiot wysoko w powietrze.
Inkantacja: Alohomora
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pionowa litera "S"
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Otwiera różne zamki, można otworzyć drzwi zamknięte przez zaklęcie zamykające jednak, drzwi zależnie od mocy zamykającego mogą się nie otworzyć.
Inkantacja: Anapneo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Delikatny obrót
Kolor Światła: Zielony błysk
Działanie: Oczyszcza drogi oddechowe.
Inkantacja: Anteoculatia
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: "Zygzak" idący w górę
Kolor Światła: Bordowy
Działanie: Zmienia włosy w poroże - wielkość poroża jest zależna od ilości włosów na głowie.
Inkantacja: Aparecium
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Płynna fala i pozioma linia
Kolor Światła: Fioletowy
Działanie: Zaklęcie ujawniające niewidzialny tusz.
Inkantacja: Aqua Eructo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pozioma litera "S" i energiczny ruch w górę
Kolor Światła: Jasno niebieskie
Działanie: Zaklęcie tworzące strumień czystej wody, pompę wodną możliwą zmieść z nóg przeciwnika, którą możemy sterować z końca różdżki.
Inkantacja: Arania Exumai
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pchnięcie z ogonkiem w lewą stronę
Kolor Światła: Biały rozbłysk światła
Działanie: Czar używany do ranienia pająków.
Inkantacja: Ascendio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Różdżka skierowana ku górze
Kolor Światła: Brak
Działanie: Ciągnie rzucającego w stronę powietrza spod wody.
Inkantacja: Avis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Dwa półkola z "brzuszkiem" skierowanym w górę
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Wyczarowuje stado ptaków widmo z końca różdżki. Widma stają się realistyczniejsze wraz ze wzrostem umiejętności czarodzieja. Nie są one materialne, ale przy użyciu Oppugno mogą zdezorientować czarodzieja latając wokół niego i wywoływać nieprzyjemne uczucie dziobiąc.
Inkantacja: Bombarda
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamach
Kolor Światła: Wyblakły biały
Działanie: Zaklęcie tworzy małą eksplozję.
Inkantacja: Bąblogłowa
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypominający kształt łzy.
Kolor Światła: Lodowaty niebieski
Działanie: Tworzy duży bąbel powietrza dookoła głowy.
Inkantacja: Callucornis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pętla od dołu
Kolor Światła: Złocisto-pomarańczowy
Działanie: Sprawia że na skórze celu pojawia się coś w rodzaju płatków kukurydzianych.
Inkantacja: Cistem Aperio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający literę “U”
Kolor Światła: Biały
Działanie: Otwiera skrzynie i pudła.
Inkantacja: Colloportus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypomina kształt litery “P”, jednak bardziej szpiczasty
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zamyka drzwi itp. rzeczy, które można zamknąć, otworzyć je można tylko przeciw zaklęciem lub kluczem.
Inkantacja: Confringo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Dwa zamachy zaczynając od prawej
Kolor Światła: Fioletowy
Działanie: Powoduje wybuch celu oraz spalenie resztek.
Inkantacja: Confundo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: ruch przypominający pionową falę
Kolor Światła: biały promień o wyglądzie podobnym do dymu
Działanie: Sprawia że cel odczuwa zmieszanie oraz zdezorientowanie.
Inkantacja: Cornalingo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Na kształt trójkąta
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zmienia język ofiary w róg.
Inkantacja: Crinus Muto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Brak
Kolor Światła: Zależnie od zmiany koloru włosów
Działanie: Pozwala zmienić kolor i styl czyjejś fryzury.
Inkantacja: Deflammatus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Zamach od dołu przypominający “P”
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie używane do gaszenia ognia.
Inkantacja: Defodio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch do siebie
Kolor Światła: Pomarańczowy błysk
Działanie: Czar pozwalający oderwać duże kawałki z celu.
Inkantacja: Densalinto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką na włosy
Kolor Światła: brązowy
Działanie: Zaklęcie kosmetyczne służące do poprawienia gęstości włosów.
Inkantacja: Depulso
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Nacelowanie
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie odpychające, przeciwieństwo zaklęcia Accio. Działa jedynie na przedmioty!
Inkantacja: Diminuendo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Różdżka skierowana w cel.
Kolor Światła: Biała spirala okrążająca cel
Działanie: zaklęcie powodujące kurczenie się obiektu, na które zostało rzucone.
Inkantacja: Disincantatem
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający odwróconą piterę "D"
Kolor Światła: Biały
Działanie: Zapobiega skutkom zaklęć (samozwracających zawartość itp.) na jednym przedmiocie lub zwierzęciu.
Inkantacja: Dissendium
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamach znad głowy.
Kolor Światła: Biało-Błękitny
Działanie: Otwiera niektóre tajne przejścia.
Inkantacja: Draconifors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie różdżką na cel
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zamienia specjalny, magiczny posąg w miniaturową wersję smoka.
Inkantacja: Dracossis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na twarz przeciwnika + dźgnięcie powietrza przed sobą
Kolor Światła: Czerowono-pomarańczowe światło z końca różdżki
Działanie: Nadaje celowi ognisty oddech.
Inkantacja: Duro
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Nieregularny Okrąg
Kolor Światła: Biało-szary
Działanie: Zamienia przedmioty w kamień.
Inkantacja: Ejectus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nakreślenie szpiczastego trójkąta
Kolor Światła: blado-Miętowy
Działanie: Pozwala wystrzelić obiekt z dużą prędkością w dowolnym kierunku.
Inkantacja: Emancipare
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie
Kolor Światła: Biały
Działanie: Uwalnia z więzów. Przeciwzaklęcie do Fulgari, Brachiabindo i Incarcerous.
Inkantacja: Endento
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wycelowanie w usta
Kolor Światła: Biało-żółty
Działanie: Zaklęcie powoduje odrośnięcie straconych zębów.
Inkantacja: Engorgio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Niepełny Okrąg (Otworzony na górze)
Kolor Światła: Lodowaty Niebieski
Działanie: Sprawia że cel rośnie.
Inkantacja: Engorgio Skullum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na głowę przeciwnika
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie powodujące rośnięcie czaszki ofiary, przeciwzaklęciem jest Redactum Skullus.
Inkantacja: Episkey
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Smagnięcie różdżką w powietrzu w stronę celu
Kolor Światła: brak
Działanie: Zaklęcie leczące stosunkowo niewielkie urazy, takie jak złamane kości i chrząstki, rozcięte usta.
Inkantacja: Eppire
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamachnięcie się różdżką
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie, które pozwala utworzyć bicz wychodzący z końca różdżki. Można użyć go w celach ofensywnych by np. złapać kogoś za szyję.
Inkantacja: Epoximise
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Skierowanie różdżki z jednego obiektu do drugiego
Kolor Światła: Mętny, blado-biały
Działanie: Zaklęcie służące do połączenia ze sobą dwóch obiektów, zupełnie tak jakby były sklejone.
Inkantacja: Erecto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Skierowanie różdżki na cel
Kolor Światła: Brak
Działanie: Zaklęcie używane do rozstawienia czegoś, np. namiotu.
Inkantacja: Evanesco
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie na to, co ma zostać poddane zaklęciu i wykonanie szybkiego ruchu wahadłowego od prawej do lewej strony
Kolor Światła: brak
Działanie: Zaklęcie powodujące iż dany obiekt staje się niewidzialny.
Inkantacja: Everte Statum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Nacelowanie
Kolor Światła: Pomarańczowy promień
Działanie: Zaklęcie służace do odrzucenia przeciwnika w tył.
Inkantacja: Expulso
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Zamachnięcie się na cel
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Odpycha przeciwnika za pomocą siły odśrodkowej
Inkantacja: Faciatus Reparo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Okrążenie różdżką twarzy
Kolor Światła: pudrowo-różowy dymek
Działanie: Osoba trafiona tym zaklęciem sprawia wrażenie ładniejszej. Nie zmienia ono wedle zachcianek wyglądu, ale sprawia, że twarz jest ładniejsza - znikają bruzdy, krosty, brodawki, zmarszczki, osoba roztacza wokół siebie aurę piękna. Niewprawnie rzucone może jednak mieć odwrotne skutki. Długość trwania zależy od wprawy czarodzieja - od kilkunastu minut do nawet kilku dni.
Inkantacja: Finite Incantatem
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypomina on obrys tarczy
Kolor Światła: biały promień z blado-różowymi iskrami
Działanie: Zdejmuje z celu wszystkie magiczne efekty.
Inkantacja: Flagrante
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Stuknięcie docelowego przedmiotu
Kolor Światła: Złoty połysk podczas rzucania, na przedmiocie na który chcemy nałożyć urok.
Działanie: zaklęcie, które powoduje, że przedmiot, na które zostało rzucone zaczyna parzyć przy dotknięciu.
Inkantacja: Flipendo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający symbol pierwiastka (matematycznego)
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Odpycha lub przewraca przeciwników.
Inkantacja: Furnunculus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pociągnięcie różdżką w dół tworząc wybrzuszenie w prawą stronę.
Kolor: Złoty
Działanie: Ciało ofiary trafionej tym zaklęciem zaczynają pokrywać czyraki (lub pryszcze).
Inkantacja: Glacius
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Błękit
Działanie: Zaklęcie służące do zamrożenia celu. Nie działa na ludzi.
Inkantacja: Glisseo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pociągnięcie różdżką w dół
Kolor: Brak
Działanie: Zaklęcie pozwalające zmienić schody w płaski zjazd.
Inkantacja: Herbifors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką na cel
Kolor: Czerwony
Działanie: Zaklęcie powoduje, iż z ofiary zaczynają wyrastać kwiaty.
Inkantacja: Hilaritatem
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Zielony
Działanie: Osoba trafiona zaklęciem staje się szczęśliwa i zadowolona, w przypadku złego rzucenia osoba dostaje napadu niekontrolowanego śmiechu.
Inkantacja: Impedimenta
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pozioma kreska
Kolor: Turkusowy
Działanie: Spowalnia ofiarę.
Inkantacja: Impervius
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Brak
Działanie: Ten czar sprawia, że coś odpycha (dosłownie staje się odporne na) substancje i siły zewnętrzne w tym wodę.
Inkantacja: Incarcerous
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Pchnięcie różdżką
Kolor: Brak
Działanie: Wiąże kogoś lub coś linami. (liny lecą w stronę celu)
Inkantacja: Incendio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Przypominający płomyk
Kolor: Brak
Działanie: Wytwarza ogień.
Inkantacja: Inflatus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ukłucie
Kolor: niebiesko-biały promień
Działanie: Nadmuchuje obiekty (martwe lub żywe).
Inkantacja: Lubbere
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Wskazanie różdżką
Kolor: Szary
Działanie: Sprawia, że palce ofiary stają się galaretowate. Stosowane by uniemożliwić ofierze chwytanie przedmiotów.
Inkantacja: Lapifors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Obrót nadgarstka
Kolor: Brak
Działanie: Zmienia specjalne posążki w króliki.
Inkantacja: Levicorpus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Podobny do rzucania lassa
Kolor: Czerwony
Działanie: Sprawia, że ofiara wisi do góry nogami za kostki.
Inkantacja: Liberacorpus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Zatoczone kółeczko.
Kolor: Brak
Działanie: Przeciwdziałanie zaklęcia Levicorpus.
Inkantacja: Locomotor Mortis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający kanciasty haczyk
Kolor: wąska wiązka bladoniebieskiego światła owijająca nogi przez kilka sekund
Działanie: Blokuje nogi razem.
Inkantacja: Melofors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Okrąg
Kolor: Pomarańczowy
Działanie: Tworzy dynię na głowie przeciwnika, która może zostać zniszczona bądź sama rozpada się po kilku/kilkunastu minutach.
Inkantacja: Mobilicorpus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pętla nieskończoności.
Kolor światła: Promień przypominający wyglądem parę wodną
Działanie: Unosi przedmioty i porusza ciałami.
Inkantacja: Mucus ad Nauseam
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Gwałtowna linia z góry na dół.
Kolor światła: Szmaragdowy
Działanie: Sprawia że ofara dostaje nagłego ataku mocnego kataru.
Inkantacja: Multicorfors
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Skośny ruch dłoni, zakręcając na końcu nadgarstkiem
Kolor światła: Czerwony
Działanie: To urok używany do zmiany koloru swojego ubioru.
Inkantacja: Mutaboiler
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Kłucie
Kolor światła: Brak
Działanie: Transformuje kociołek (itp.) w sito.
Inkantacja: Mutauris
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający szóstę
Kolor światła: Kolorowy
Działanie: Zmienia uszy w kumkwaty.
Inkantacja: Navigatio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Brak
Kolor światła: Brak
Działanie: Zaklęcie wymyślone przez Hagrida, napędza ono łodzie do ustalonego wcześniej miejsca.
Inkantacja: Obscuro
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Wskazanie na kogoś różdżką.
Kolor światła: Wiązka czarnego dymu
Działanie: Powoduje pojawienie się opaski na oczach ofiary.
Inkantacja: Offero
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Obrót.
Kolor światła: Brak
Działanie: Zaklęcie przywracające obiekt do poprzedniego stanu.
Inkantacja: Orbis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch przypominający 9
Kolor światła: Żółty
Działanie: Zasysa cel do ziemi. Zaklęcie nie zadziała jeśli ofiara stoi na bruku, drewnie itp.
Inkantacja: Petrificus Totalus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Ruch na kształt klucza.
Kolor światła: Przezroczysto-błękitny promień
Działanie: Ofiara trafiona zaklęciem zastyga z dłońmi przy udach, zwykle ofiary opadają na ziemię. Kiedy zaklęcie działa ofiara cały czas widzi i słyszy.
Inkantacja: Piscatus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Linia w górę i w dół.
Kolor światła: Złocisty
Działanie: Powoduje wychodzenie sardynek z nosa ofiary. Sardynki znikają po 2 sekundach od wyjścia z nosa.
Inkantacja: Plectere Crus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Wycelowanie w nogi ofiary i delikatne machnięcie.
Kolor światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie "poplątanych nóg". Ofiara może sama się wyswobodzić.
Inkantacja: Porucho!
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Machnięcie różdzką.
Kolor światła: Zielonkawy
Działanie: Sprawia, że z uszu ofiary wyrastają kiełki poru.
Inkantacja: Rebus Revelare
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: wycelowanie
Kolor światła: różowy
Działanie: Zaklęcie, które pozwala szybko i poprawnie zidentyfikować składniki danego eliksiru.
Inkantacja: Reducio
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Symbol "V"
Kolor światła: Fioletowe
Działanie: Zmniejsza powiększony obiekt. Przeciwzaklęcie dla Engorgio.
Inkantacja: Reducto
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Znak większości
Kolor światła: Niebieski
Działanie: Dezintegruje przedmioty.
Inkantacja: Rennervate
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Stuknięcie
Kolor światła: Brak.
Działanie: Zaklęcie służące do budzenia osób nieprzytomnych.
Inkantacja: Reparifrage
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający literę "C"
Kolor Światła: Białe iskierki
Działanie: Używane do odwrócenia transmutacji. Powodzenie zależy od mocy czarodzieja, który transmutował obiekt oraz tego, który chce go odtransmutować.
Inkantacja: Reparo
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Trójkątna spirala lewoskrętna w dół
Kolor Światła: Niebieski
Działanie: Zaklęcie służące do naprawiania obiektów. Często używane z łacińską nazwą konkretnego przedmiotu.
Inkantacja: Retrocapillum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: okrąg końcem różdżki w kierunku głowy
Kolor Światła: Brązowo-żółte
Działanie: Zaklęcie pozwalające szybko przywrócić stracone włosy.
Inkantacja: Rictusempra
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Ruch przypominający obrys ptasiego piórka
Kolor Światła: żółte
Działanie: Powoduje zniewalające łaskotki, przez które ciężko oprzeć się padnięciu na podłogę.
Inkantacja: Riddikulus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: skinięcie końcem różdżki na bogina
Kolor Światła: Biało-niebieskie światło na końcu różdżki
Działanie: Używane do walki z boginem. Zaklęcie zmienia bogina w to, na czym skupi się rzucający zaklęcie, najlepiej coś śmiesznego.
Inkantacja: Skurge
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Skierowanie końca różdżki na ektoplazmę
Kolor Światła: Zielony
Działanie: Usuwa ektoplazmę pozostawianą przez duchy.
Inkantacja: Solve Regulatis
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na umowę spisaną na papierze
Kolor Światła: Czerwony
Działanie: Zaklęcie powodujące, iż zdrajca zostaje pokryty bąblami a na jego czole pojawia się napis "DONOSICIEL". Zaklęcie to może zostać nałożone na umowę.
Inkantacja: Spongify
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: podwójna spirala w dół
Kolor Światła: Różowy
Działanie: Zaklęcie służące do zmiękczenia celu.
Inkantacja: Terrificus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: ruch przypominający literę "B" z 'brzuszkami' w górę
Kolor Światła: zielony promień
Działanie: Powoduje, że smarki danej osoby zmieniają się w nietoperze, które wylatują jej z nosa.
Inkantacja: Tingle Dingle
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na ogień
Kolor Światła: Biały
Działanie: Zaklęcie powodujące, iż ogień zamiast palić powoduje łaskotki.
Inkantacja: Ventus
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie podstawowe
Ruch: Pojedyńcza spirala lewoskrętna do góry
Kolor Światła: Biały
Działanie: Potężny podmuch powietrza wystrzeliwuje z różdżki, odpychając obiekty.
Inkantacja: Vestimentum
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na część ubioru
Kolor Światła: Biały promień
Działanie: Pozwala ożywiać i kontrolować ubrania, np. sprawiając, iż szalik wystrzeliwuje z czyjejś szyi i dusi osobę obok.
Inkantacja: Vipera Evanesca
Poziom: [Klasa 2] - Zaklęcie dodatkowe
Ruch: Nacelowanie na węża
Kolor Światła: niewielkie płomienne kulki
Działanie: Przeciwzaklęcie do Serpensortia. Powoduje palenie się węża od głowy i ogona aż zostaje tylko kupka popiołu.[/spoiler]
Czas nauki zaklęć dodatkowych: 2 dni