DEKRET 7
DOTYCZĄCY POWSTAWANIA, TRWANIA ORAZ ROZWIĄZYWANIA KLUBÓW SZKOLNYCH NA TERENIE SZKOŁY MAGII I CZARODZIEJSTWA W HOGWARCIE
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE:
Szkoła Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie zgodnie ze swoimi długoletnimi tradycjami oraz promowanymi zasadami, zapewnia warunki do rozwoju zainteresowań szkolnych, jak i pozaszkolnych swoich wychowanków, o ile nie godzą one w ogólnoprzyjęte normy prawne i moralne.
Dyrekcja Szkoły Magii i Czarodziejstaw spośród swojego grona wybiera jedną osobę, która odpowiadać będzie za nadzór nad zarejestrowanymi zgrupowaniami uczniów, nazywanymi dalej "klubami".
Jako klub rozumie się grupę osób nie mniejszą niż 3 osoby włącznie z przewodniczącym.
Każdy uczeń ma prawo do dobrowolnego zrzeszania się oraz występowania z klubów,
II. POWSTAWANIE KLUBÓW:
- Każdy uczeń oraz członek kadry ma prawo wyjść z inicjatywą utworzenia klubu, który zrzeszać będzie osoby o podobnych zainteresowaniach, bądź będzie skupiać się na konkretnej dziedzinie.
- Uczeń może jednak utracić takie prawo poprzez prawomocną decyzję dyrekcji.
- Każdy klub musi posiadać:
- Opiekuna Klubu - Rozumianego jako członka kadry: będącego pośrednikiem między dyrekcją, a członkami klubu; sprawującego opiekę nad członkami klubu; biorącego pełną odpowiedzialność za działalność klubu.
- Przewodniczącego Klubu - Rozumianego jako przedstawiciela społeczności uczniowskiej w danej dziedzinie.
- Conajmniej trzech członków, włącznie z Przewodniczącym Klubu.
- Inicjatywę klubotwórczą należy zgłosić do Nadzorcy Klubów (odpowiedniego członka dyrekcji) na piśmie, poprzez wypełnienie niniejszego wzoru wniosku:
Nazwa Klubu:
Dziedzina Zainteresowań:
Opiekun Klubu: (Członek Kadry)
Przewodniczący Klubu: (Uczeń)
Członkowie Klubu: (Conajmniej 3 włącznie z przewodniczącym)
Cel działalności: (Krótki opis)
Proponowana siedziba klubu:
- Nadzorca Klubów zobowiązany jest rozpatrzyć wniosek i udzielić odpowiedzi wraz z jej uzasadnieniem w przeciągu [7 dni OOC].
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, klub zostaje wpisany do Rejestru Klubów Szkolnych, a co za tym idzie zostaje oficjalnie powołany do życia.
- W przypadku negatywnego rozpatrzenia wniosku, wnioskujący ma prawo do odwołania sięm kierując list do ogółu dyrekcji Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.
III. TRWANIE KLUBÓW:
Obowiązki klubów oraz ich członków:
Każdy klub zobowiązany jest prowadzić listę członków, aktualizować ją oraz udostępniać Nadzorcy Klubów w momencie jakichkolwiek zmian.
Każdy klub podlega obowiązkowi utrzymywania ilości członków nie mniejszej niż trzy osoby włącznie z przewodniczącym.
Przewodniczący zobowiązany jest, aby conajmniej raz na [2 tygodnie OOC] przeprowadzić spotkanie klubu.
Prawa klubów oraz ich członków:
Każdy klub ma prawo posiadać własną siedzibę, która zapewniona jest przez Szkołę Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, oraz znajduje się na jej terenie.
Jako siedzibę można rozumieć: pomieszczenie, cieplarnię, odpowiednio wyznaczone miejsce na błoniach.
Każdy klub ma prawo wystąpić do Dyrekcji o udostępnienie wymaganych do dalszego rozwoju oraz realizacji celów zgrupowania przyrządów, narzędzi, bądź urządzeń.
IV. ROZWIĄZYWANIE KLUBÓW:
Jako rozwiązanie klubu rozumie się całkowite ustanie jego działaności.
Kluby mogą ulec rozwiązaniu na cztery sposoby:
1) Poprzez prawomocną decyzję dyrekcji, bądź Nadzorcy Klubów jeśli zaszły przesłanki ku temu,
2) Poprzez prawomocną decyzję Rady Nadzorczej Szkoły Magii i Czarodziejstwa,
3) Na wniosek Przewodniczącego Klubu, bądź Opiekuna Klubu,
4) Gdy nie zostało spełnione wymaganie posiadania więcej niż trzech członków,
V. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- Na Nadzorcę Klubów wyznaczony zostaje SInllaphin Tuan
- Z dniem wejścia w życie poniższego dekretu, Dekret #18 ulega derogacji.
Dyrektor Hogwartu:
(~) Sinllaphin Tuan
Wicedyrektor Hogwartu:
(~) Charles Lavenhart