System napadów
Nie wykluczając możliwości graczom napadu z asystą narratora, idzie rozwiązanie, które systematyzuje daną formę zarobku dla przestępców, by mogli okradać lokale IC w prostszy sposób, minimalizując dotychczasową potrzebę nadzoru.
Jak zacząć?
Jedyne co trzeba by było zgłosić to poinformować na /helpop że akcja taka właśnie będzie grana. Jeśli akcja jest odgrywana w więcej niż 1 osobę, prosimy podać nicki uczestników przed zaczęciem akcji. Na serwerze musi być chociaż 1 moderator lub narrator, by w razie niepowodzenia mógł odegrać efekty. Po zakończonej akcji odezwać się do moderacji w celu uzyskania wypłaty za napad (moderator sprawdza czy w trakcie akcji było odpowiednio rzucone spróbuj/kostki i adekwatnie do tego odegrane). Nie jest już wymagana obecność 3 aurorów na serwerze do tego.
Kto może?
System dotyczy głównie postaci powyżej klasy 3OOC. Postaci młodsze wymagałyby akceptacji przez moderację jako wyjątkowy przypadek.
Aby móc dokonać napadu postać musi mieć moralność na przynajmniej poziomie -1.
Ograniczenia
W ciągu miesiąca gracz może wykonać jeden napad w danym miejscu (np. Pokątna, River, Nokturn lub Hogsmeade i tym podobne wioski). Po każdej akcji napadu wchodzi cooldown na daną osobę lub grupę (jeśli przestępstwo było odgrywane w kilkoro graczy). Cooldown na dane miejsce polega na wzmożonej czujności władz IC czy właścicieli budynku, który został obrabowany.
Jakie obiekty mogę napadać?
Sklepy, których właścicielami są gracze, nie wliczają się w to. Obiektem napadów mogą być wyłącznie sklepy IC.
Wypłata
Kwota jest zależna od ryzyka podejmowanego przez gracza. Im większe, tym więcej pieniędzy w kasie (ustala to moderacja).
Ryzyko niepowodzeń
Przy każdym napadzie istnieją pewne ryzyka niepowodzeń. Szansa na powodzenie akcji zaczyna się od 40% do maksymalnie 90%. W razie niepowodzenia mogą zaistnieć takie sytuacje, jak; wezwanie Biura Aurorów w trakcie napadu, zabezpieczenie zaklęciami kasetki lub włączenie alarmu i tym podobne akcje. Wtedy gracz raczej powinien uciec, jeśli nie chce zostać przyłapany.
W Hogsmeade szansa na powodzenie wynosi 40% (bo jest to najbardziej oblegane miejsce przez czarodziejów), gracz musi tam wpisać /sprobuj 40.
W River Heights, Dolinie Godryka i reszcie wiosek wynosi 50%, gracz więc wpisuje /sprobuj 50
Na Nokturnie wynosi ono 60% (ponieważ łatwiej się tam wtopić w tłum przestępcom), gracz wpisuje /sprobuj 60
Jeśli na /sprobuj wyszło, że akcja się nie udała, gracz musi rzucić /kostki 1 20. W zależności od wyniku dostaje różny efekt. Efekty są przypisane do cyfr - przykładowo 1 to może być atak psa właściciela, 2 to może być zostanie zauważonym przez staruszkę i tym podobne aż do 20. Wszystkie efekty rozpisane ma moderacja.
Przykładowo:
Wpada niepowodzenie. Gracz rzuca komendę /kostki 1 20. Wypada mu cyfra 4.
Moderator może rzucić akcją; Podczas gdy Postać X próbowała otworzyć sejf, zaraz zza jego pleców wyłonił się Auror, mierząc do niego z różdżki.
Dowód
Na koniec każdej akcji napadu gracz jest zobowiązany do rzucenia kolejnego /sprobuj 20. Jeśli wynik będzie nieudany, gracz pozostawia po sobie na miejscu zbrodni "coś" co mogłoby posłużyć jako dowód w śledztwie dla Biura Aurorów. Narrator/Moderator nadzorujący ma prawo wziąć pod uwagę próby tuszowania śladów przez graczy. Może wtedy (ale nie musi) zdecydować, czy zmniejszyć lub zwiększyć /sprobuj 20.
Przestępcza kariera
Istnieje możliwość rozwijania się jako złodziej. Po każdym udanym napadzie szansa na niepowodzenie zmniejsza się od 1% do maksymalnie 5% (podczas wypłaty daje informację o tym moderator).
Postaci, które posiadają cechę HPP, rzutującą na życie przestępcze i kradzieże, mogą łatwiej nabijać sobie powodzenie po udanym napadzie. Wtedy z góry ich szansa na niepowodzenie zmniejsza się o 5% po każdej udanej akcji do maksymalnie 90%.
Przy tworzeniu systemu pomogła w znacznej mierze @Vildan