SPIS ZAKLĘĆ TRANSMUTACYJNYCH
I. Zaklęcia transfiguracyjne
Ograniczenia ogólne:
- Podstawowym ograniczeniem transfiguracji jest fakt, iż dotyczy ona przedmiotów nieożywionych, czyli przykładowo nie można powiększać czy zmniejszać organizmów żywych za pomocą tych zaklęć.
Chromospentis [1 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Zmienia odcień substratu na jaśniejszy lub ciemniejszy.
Czas utrzymania efektu: długi
Informacje dodatkowe: Zaklęcie zmienia jedynie odcień substratu w obrębie jego pierwotnego koloru, np. można przyciemnić obiekt o kilka tonów, uzyskując kolor granatowy z niebieskiego.
Klamotius! [1 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Pozwala zmienić ubranie w inny rodzaj ubrania, np szatę w płaszcz. Wysokie buty w kozaki lub szpilki. Szalik w krawat i tym podobne.
Czas utrzymania efektu: średni
Figuro [1 OOC]
Chwyt: gamma
Manipulacja: ruch obrazujący pożądany kształt
Działanie: Zmienia kształt substratu.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Poprzez zaklęcie możliwa jest zmiana kształtu na te najprostsze i takie, które czarodziej jest w stanie nakreślić różdżką podczas rzucania zaklęcia. Oznacza to, że można zmienić kształt słoika z walca na prostopadłościan. Można próbować tworzyć bardziej skomplikowane kształty, jednak przy wielu szczegółach nie będzie to idealne odwzorowanie.
Ilivie Chromo [1 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Zmienia kolor substratu.
Czas utrzymania efektu: długi
Morfio [1 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Zmienia materiał, z którego wykonany jest substrat.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Należy dokładnie skupić się na materiale, z którego ma być wykonany produkt. W efekcie tego zaklęcia nie da się uzyskać produktów wykonanych z metali szlachetnych.
Engorgio [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: niepełny okrąg otwarty na górze
Działanie: Powiększa substrat.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Możliwe jest maksymalnie pięciokrotne powiększenie obiektu. Efekt należy dostosować do aktualnego poziomu umiejętności postaci. Waga produktu po przemianie nie zmienia się. Zaklęciu towarzyszy efekt w postaci lodowato-niebieskiego promienia.
Engorgio Skullum [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: nacelowanie na głowę
Działanie: Powoduje, że czaszka ofiary rośnie.
Czas utrzymania efektu: krótki
Informacje dodatkowe: W efekcie czaszka ofiary może stać się maksymalnie dwa razy większa. Zaklęciu towarzyszy efekt w postaci czerwonego promienia.
Hechrome Lite [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch trzykrotnego puknięcia
Działanie: Zmienia jednocześnie kolor i rozmiar substratu.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Aby rozpocząć naukę tego zaklęcia, należy najpierw opanować Ilivie Chromo, Engorgio oraz Reducio. Ograniczenia w rozmiarze produktu są identyczne jak te występujące przy Engorgio oraz Reducio: produkt może zostać maksymalnie powiększony pięciokrotnie lub zmniejszony o połowę.
Redactum Skullus [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego pukcięcia
Działanie: Odwraca efekt zaklęcia Engorgio Skullum.
Czas utrzymania efektu: trwały (działa jedynie jako przeciwzaklęcie)
Reducio [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: symbol “V”
Działanie: Zmniejsza rozmiar substratu o połowę bądź odwraca efekt zaklęcia Engorgio.
Czas utrzymania efektu: średni lub trwały w przypadku przeciwzaklęcia
Informacje dodatkowe: W efekcie produkt może być tylko o połowę mniejszy. Waga produktu po przemianie nie zmienia się. Zaklęciu towarzyszy efekt w postaci fioletowego promienia.
Geodsio [3 OOC]
Chwyt: Alfa/Beta
Manipulacja: Wielokrotne puknięcie w powietrzu i wskazanie.
Wymagania: Opanowanie wszystkich zaklęć -morfio.
Działanie: Zaklęcie z grupy transfiguracji pozwala na przemianę materii, którą można sklasyfikować jako ziemia lub/i materiał skalny zmieniając maksymalnie 2 cechy pirorytetowe . Kostka brukowa pozbawiona istot żywych jest łatwiejsza do transmutowania niżeli gleba z trawą, która podczas przemiany wypycha wszystkie drobne istoty żywe. Zaklęcie ograniczone jest wielkością produktu do 2 metrów.
In/Re-Flamatius [Dorosły]
Chwyt: Alfa
Manipulacja: Okrąg i wskazanie.
Wymagania: Opanowanie wszystkich zaklęć -morfio oraz zaklęć kompresji.
Działanie: Pozwala na transmutacje - zmianę kształtu, wielkości, temperatury lub koloru, już istniejącego ognia pochodzenia naturalnego lub magicznego (z wyjatkiem czarnomagicznego). W zależności od użytego przedrosktka możemy dokonać kompresji, bądź multiplikacji ognia. Zaklęcie ograniczone jest: Obszarem o promieniu 7 metrów, możliwością maksymalnie 5 krotnego zwiększenia bądź zmniejszenia danej cechy podanej powyżej. Ponad to jego podtrzymywanie jest równie męczące co rzucanie barier.
Memphiro intiro [Dorosły]
Chwyt: Beta
Manipulacja: Okrąg i puknięcie w powietrzu.
Wymagania: Opanowanie zaklęcia -flamatius i zgoda na panelu
Działanie: Pozwala na nadanie ogniu kształtu stworzenia niemagicznego, umożliwia również jego kontrolę. Na podobnej zasadzie do zaklęcia "Serpensortia". Ograniczeniem jest wielkość stworzenia, które nie może przekraczać rozmiarem niedźwiedzia. Ze względu na ulotność ognia i ogromną moc jakiego zaklęcie wymaga, podtrzymywanie go dłużej niż parę minut może skończyć się utrata przytomności.
Evanesco [3 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch wahadłowy od prawej do lewej strony
Działanie: Sprawia, że substrat staje się niewidzialny.
Czas utrzymania efektu: krótki
Informacje dodatkowe: Działa na niewielkie przedmioty. Im większy jest substrat, tym ciężej jest uzyskać odpowiedni efekt. Nie jest możliwe uzyskanie jakiegokolwiek efektu rzucając zaklęcie na budynek.
II. Transmutacja nieorganiczna
Abcivio [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Przemienia substrat w produkt, który jest podobnego rozmiaru.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Rozmiar substratu oraz produktu nie powinien znacząco od siebie odbiegać, choć nie musi być wymierzony co do cala. Można przemienić na przykład łóżko w stół podobnego rozmiaru.
Gustudio [2 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Pozwala zmienić dowolnie smak danego substratu, na taki który znamy. Nie zmieniając przy tym wartości odżywczych substratu.
Czas utrzymania efektu: średni
Convigo [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Przemienia większy substrat w produkt, który jest mniejszy.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Convigo nie działa na zasadzie zaklęcia zmniejszającego. Jest to zaklęcie stosowane w przypadku przemiany jednego przedmiotu w inny, który z reguły powinien być mniejszy, na przykład zmiana szafy (obiekt większy) w stolik (obiekt mniejszy), lecz nie odwrotnie.
Discivio [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Odwraca efekt zaklęcia Abcivio.
Czas utrzymania efektu: trwały (działa jako przeciwzaklęcie)
Fertudio [2 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Pozwala zmienić dowolnie zapach danego substratu, na taki który znamy. Jeżeli dany substrat pachnie mocno, produkt będzie pachniał tak samo mocno.
Czas utrzymania efektu: średni
Finite Convigo [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Odwraca efekt zaklęcia Convigo.
Czas utrzymania efektu: trwały (działa jako przeciwzaklęcie)
Invento [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Przemienia mniejszy substrat w produkt, który jest większy.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Invento nie działa na zasadzie zaklęcia powiększającego. Jest to zaklęcie stosowane w przypadku przemiany jednego przedmiotu w inny, który z reguły powinien być większy, na przykład zmiana stolika (obiekt mniejszy) w szafę (obiekt większy), lecz nie odwrotnie.
Intercio [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch podwójnego puknięcia
Działanie: Pozwala zmieniać dźwięk słyszalny - poprzez transmutacje dowolnego instrumentu, bądź przedmiotu tworzącego muzykę np: Gramofon. Zaklęcie samo w sobie jest w stanie sprawić, że przedmiot sam zacznie grać melodie, którą za osoba rzucająca.
Czas utrzymania efektu: krótki
Pervate [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Odwraca efekt zaklęcia Invento.
Czas utrzymania efektu: trwały (działa jako przeciwzaklęcie)
Compreso [3 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Scala kilka substratów w jeden taki sam produkt, na przykład pięć piór w jedno pióro.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Maksymalnie można scalić dziesięć takich samych substratów w jeden. Zaklęciu towarzyszy efekt asymilacji cech, co oznacza, że po scaleniu pięciu krzeseł w jedno, uzyskany produkt, czyli w tym wypadku jedno krzesło, będzie ważyć tyle co wszystkie pięć krzeseł razem przed dokonaniem transmutacji.
Divisio [3 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Dzieli jeden substrat na kilka takich samych produktów, na przykład z jednego pióra można uzyskać pięć.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Po rzuceniu zaklęcia powstaje tzw. efekt ubytku cechy. Oznacza to, że suma wykonanych kopii będzie ważyć tyle samo co substrat przed dokonaniem przemiany. Maksymalnie można wyczarować dziesięć kopii, a efekt należy dostosować do aktualnego poziomu umiejętności postaci. Po upływie czasu utrzymania efektu transmutacji wykonane kopie znikają.
Multiplico [3 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Zmienia jeden substrat w kilka takich samych produktów, na przykład z jednego pióra można uzyskać pięć.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Aby rozpocząć naukę zaklęcia, najpierw należy opanować zaklęcie Divisio. Różnica między tymi dwoma zaklęciami polega na tym, że w przypadku Multiplico nie występuje efekt ubytku cechy. Maksymalnie można wyczarować dziesięć kopii, a efekt należy dostosować do aktualnego poziomu umiejętności postaci. Po upływie czasu utrzymania efektu transmutacji wykonane kopie znikają.
Polimorfio [3 OOC]
Chwyt: beta
Manipulacja: ruch haczykowaty
Działanie: Zmienia kilka substratów w tyle samo innych obiektów, na przykład 3 książki w 3 cegły.
Czas utrzymania efektu: średni
III. Transmutacja organiczna flory
Ograniczenia ogólne:
- Transmutacja dotyczy ściętych już roślin, np. zebranych kwiatów, ściętego drzewa, oderwanej gałęzi i tak dalej; nie jest możliwe przetransmutowanie drzewa rosnącego w swoim naturalnym środowisku czy kwiatów - trzeba najpierw ściąć roślinę. Jednak wyjątkiem są sztucznie utrzymywane przy życiu rośliny, czyli te doniczkowe. Ze względu na to, że nie tworzy ona w danym momencie ekosystemu z innymi roślinami wokół, rośliny doniczkowe ulegają przemianom transmutacyjnym.
- Transmutacja zawsze zachodzi ewolucyjnie w dół, czyli przykładowo możliwa jest transmutacja ściętego drzewa w kwiat, ale z kwiatu nie wyczarujemy drzewa, bo samo drzewo jest bardziej rozwinięte genetycznie.
- Transmutacja flory może dotyczyć magicznych roślin takich jak mandragora czy diabelskie sidła, ale można je przemienić jedynie w rośliny nieposiadające magicznych właściwości. Po przemianie produkt zachowuje właściwości magiczne substratu, ale w zdecydowanie słabszej formie.
- Warunkiem rozpoczęcia nauki transmutacji flory jest opanowanie przynajmniej trzech zaklęć transfiguracyjnych i przynajmniej trzech z transmutacji nieorganicznej, jako że organiczna jest trudniejsza.
Magnoliophytis [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch dwukrotnego puknięcia
Działanie: Zmienia mniejsze rośliny lub grzyby w inną roślinę, grzyba lub przedmiot nieorganiczny.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Transmutację można przeprowadzić na roślinie wyrwanej (np. oderwanym tulipanie) lub umieszczonej w sztucznym środowsku, tj. doniczce. Nie da się transmutować rośliny, która znajduje się w swoim naturalnym środowisku i nie została od niego odcięta.
Gymnospermatis [3 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch dwukrotnego puknięcia
Działanie: Zmienia drzewa lub wyższe krzewy w inne drzewo, roślinę, grzyba lub przedmiot nieorganiczny.
Czas utrzymania efektu: średni
Informacje dodatkowe: Transmutację można przeprowadzić na roślinie wyrwanej (np. ściętym już drzewie) lub umieszczonej w sztucznym środowisku, tj. doniczce. Nie da się transmutować rośliny, która znajduje się w swoim naturalnym środowisku i nie została od niego odcięta.
IV. Transmutacja organiczna fauny
Ograniczenia ogólne:
- Transmutacja zachodzi tylko w kierunku niższych szczebli.
- Transmutacja ssaków dotyczy tych mniejszych, np. szczury, koty czy lisy.
- W przypadku magicznych stworzeń transmutacja dotyczy tylko tych najmniej rozwiniętych, na przykład gumochłon czy chorbotek. Te większe czy bardziej rozwinięte skutecznie opierają się transmutacji ze względu na swoje magiczne właściwości.
- Magiczne stworzenie można transmutować tylko w niemagiczne, nigdy odwrotnie.
- Warunkiem rozpoczęcia nauki transmutacji flory jest opanowanie minimum 3 zaklęć transfiguracyjnych, 3 z transmutacji nieorganicznej oraz zaklęcia Magnoliophytis z transmutacji flory.
Invertrebato [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch okrągły nadgarstka
Działanie: Pozwala przemienić bezkręgowca w przedmiot nieożywiony, roślinę, grzyba lub innego bezkręgowca.
Czas utrzymania efektu: średni
Piscio [2 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch okrągły nadgarstka
Działanie: Pozwala przemienić rybę w przedmiot nieożywiony, roślinę, grzyba, bezkręgowca lub inną rybę.
Czas utrzymania efektu: średni
Amphibio [3 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch okrągły nadgarstka
Działanie: Pozwala przemienić płaza w przedmiot nieożywiony, roślinę, grzyba, bezkręgowca, rybę lub innego płaza.
Czas utrzymania efektu: krótki
Mammalio [3 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch okrągły nadgarstka
Działanie: Pozwala przemienić ssaka w przedmiot nieożywiony, roślinę, grzyba, bezkręgowca, rybę, płaza, gada, ptaka, innego ssaka.
Czas utrzymania efektu: krótki
Informacje dodatkowe: Produktem transmutacji mogą być małe ssaki. Ponadto nabycie umiejętności transmutowania człowieka wymaga uzyskania zgody z panelu i dotyczy to postaci dorosłej. Samo zaklęcie w przypadku stosowania go na człowieku jest niezwykle bolesne.
Reptilio [3 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch okrągły nadgarstka
Działanie: Pozwala przemienić gada w przedmiot nieożywiony, roślinę, grzyba, bezkręgowca, rybę, płaza lub innego gada.
Czas utrzymania efektu: krótki
Styliatus [3 OOC]
Chwyt: gamma
Manipulacja: ruch podwójnego puknięcia
Działanie: Pozwala zmienić kolor i długość paznokci lub włosów a nawet zmienić na nich wzór. Niezwykle często używane w fryzjerstwie.
Czas utrzymania efektu: długi
Verlatus [3 OOC]
Chwyt: gamma
Manipulacja: Ruch złożony: ruch okrągły nadgarstka, puknięcie - jedno lub wielokrotne.
Działanie: Pozwala na krótko zmienić niewielką część człowieka -kosmetyczne poprawki. Np wydłużyć nos, zrobić bardziej szpiczaste uszy, zmienić układ brwi, dodać twarzy bardziej smukłego wyglądu, można zwiększyć bądź zmniejszyć daną część np dłoń w granicach paru cm. Przemiany nie są bolesne ale do przyjemnych również nie należą.
Czas utrzymania efektu: krótki
Vera Verto [3 OOC]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch okrągły nadgarstka
Działanie: Pozwala przemienić ptaka w przedmiot nieożywiony, roślinę, grzyba, bezkręgowca, rybę, płaza, gada, innego ptaka.
Czas utrzymania efektu: krótki
V. Pozostałe zaklęcia transmutacyjne
Reparifrage [1 OOC, zaklęcie podstawowe]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch przypominający literę "C"
Działanie: Używane do odwrócenia transmutacji. Powodzenie zależy od mocy czarodzieja, który transmutował obiekt oraz tego, który chce go odtransmutować.
Czas utrzymania efektu: trwały (działa jako przeciwzaklęcie)
Informacje dodatkowe: Zaklęciu towarzyszą białe iskry. Powodzenie cofnięcia transmutacji zależne jest od siły osoby, która ją transmutowała - tak samo jak przy zaklęciu Finite Incantatem.
Mutatorment [Dorosły]
Chwyt: alfa
Manipulacja: ruch pojedynczego puknięcia
Działanie: Tortura transmutacji, która odwraca jej efekty w wyjątkowo bolesny sposób. Ofiara torturowana przez dłuższy czas może stracić zmysły lub nawet umrzeć.
Czas utrzymania efektu: trwały (działa jako przeciwzaklęcie) w końcowym efekcie, zaś w przypadku tortur na ofierze tak długo jak osoba rzucająca będzie chciała to robić.
Informacje dodatkowe: Aby rozpocząć naukę zaklęcia należy uzyskać zgodę z panelu.
Opracowanie: @Vildan @MrFrancuz @modno