Razem z autorem zaklęcia @Nieogar, postanowiliśmy zmienić jego działanie na korzyść serwera:
Omawiane zaklęcie:
Inkantacja: Falsum Vitae Rogatione(rogationem - propozycja)
Ruch: Falsum Vitae
Kolor Światła: Srebrny
Działanie: Z różdżki czarodzieja wylatuje kula światła, która wlatuje w przedmiot bez duszy, na który patrzy się
czarodziej. Obiekt docelowy przez chwilę połyskuje srebrnym światłem i próbuje połączyć się z ciałem osoby,
która się z nim styka. Jeśli przedmiot nie styka się z nikim - zaklęcie ulega rozproszeniu. Jeśli przedmiot styka
się z istotą żywą(głównie człowiekiem), to w jego umyśle pojawia się pytanie, czy chce on zaakceptować dany
przedmiot jako stałą część swojego ciała. Jeśli się nie zgodzi, zaklęcie zostanie rozproszone. Jeśli się zgodzi,
przedmiot łączy się z jego ciałem. Wszystkie wcześniej narzucone transmutacje ulegają utrwaleniu, a w trakcie
procesu przedmiot również lekko zmienia swoje działanie stając się elastycznym i pozwalając na ruchy takie jak
np zginanie, ostatecznie przykleja się do ciała czarodzieja. Podobnie jak zwykłe Falsum Vitae dostarcza
natychmiastowo swojemu właścicielowi bodźce słuchowe, wzrokowe i czuciowe. Właściciel musi powiedzieć w
umyśle, że chce przestać słuchać, widzieć czy słyszeć daną częścią ciała, to nie będzie otrzymywać
tych bodźców. Może to później aktywować. Zaklęcie w celu podtrzymania się przy życiu pobiera energię magiczną
z ciała swojego nosiciela. Zaklęcie ładuje się raz w miesiącu w trakcie pełni księżyca. Czarodziej będzie do rana
z godziny na godzinę coraz słabszy, jeśli nie naładuje swojej protezy. Jeśli czarodziej nie dostarczy mu energii
księżycowej to straci przytomność i zapadnie w śpiączkę na okres następnego dnia. W celu dostarczenia energii
księżycowej wystarczy nawet zwykłe wystawienie się na promienie księżyca na okres kilku minut.
Inne: Dorobione kończyny w taki sam sposób przenoszą zaklęcia jak te wykonane zaklęciem Protesis.
Jeśli dorobi się komuś kończynę na miejsce utraconej, kiedy fantom nie będzie istniał częściowo lub w całości
będzie wymagane przeprowadzanie rehabilitacji(a raczej treningu) w celu nauczenia się sprawowania sztuczną
kończyną. Przyzwyczajanie ciała będzie trwać od 1 do 7 lat, a nosiciel będzie się szybciej męczyć
umysłowo przy korzystaniu z kończyny.
Możliwe jest dorobienie nowej kończyny nie przewidzianej przez mózg ludzki, jednak sprawi to, że nosiciel będzie
się męczyć aż do 4 razy szybciej, a przy utracie przytomności ze zmęczenia zaklęcie ulega
rozproszeniu - ożywiony przedmiot odczepia się od nosiciela.
Żeby rzucić zaklęcie trzeba w pełni opanować Falsum Vitae.
Co się zmienia?
Od teraz, protezy kończyn mogą tylko czuć, uszy słyszeć, a oczy widzieć.